حوزویان در خط مقدم علوم دینی و پژوهش‌های اسلامی قرار گیرند
کد خبر: 3797847
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

حوزویان در خط مقدم علوم دینی و پژوهش‌های اسلامی قرار گیرند

گروه معارف- مدیر حوزه خواهران مازندران در اختتامیه جشنواره علامه حلی گفت: وجود دو علامتین در شهرستان آمل مایه امید حوزویان است و لازم است طلاب با جهد و تلاش بیشتر و با تاسی به سیره اهل بیت(ع)در خط مقدم علوم دینی و پژوهش‌های اسلامی قرار گیرند.

حوزویان در خط مقدم علوم  دینی و پژوهش‌های اسلامی قرار گیرندبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین علی غفاری مدیر حوزه خواهران مازندران، عصردیروز 21 اسفندماه در آغاز سومین جشنواره علامه حلی، گفت:  ما خدا را شاکریم که ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی همچون علامه جوادی آملی و علامه حسن‌زاده آملی در این شهرستان داریم و این مهم حجت را بر ما تمام می‌کند که از این دو  علامه الگوگیری کنیم.
 
وی افزود: وجود دو علامتین در شهرستان آمل مایه امید حوزویان است و لازم است طلاب با جهد و تلاش بیشتر و با تاسی به سیره اهل بیت(ع)در خط مقدم علوم دینی و پژوهش‌های اسلامی قرار گیرند.
غفاری  ضمن تقدیر از حضور پژوهشگران و برگزیده‌های جشنواره علامه حلی از اساتید راهنما و کمیته علمی و کمیته اجرایی جشنواره تشکر کرد.
به گزارش ایکنا در این مراسم محمدصادق فاضل دبیر سومین جشنواره علامه حلی در استان مازندران با بیان این مطلب که اولین دوره جشنواره علامه حلی از سال 87  برگزار شد، گفت: در حال حاضر دوره دهم این جشنواره در کشور برگزار شد.
وی افزود:  مجوز برگزار ی مرحله استانی جشنواره علامه حلی از سال 95 به مازندران داده شد منتخبین آن با سایر منتخبین استان‌ها در شهر مقدس قم به رقابت بپردازند. 
 
دبیر سومین جشنواره با اشاره به اینکه اینکه برگزاری دوره سوم جشنواره علامه حلی در مازندران حدود یکسال به طول انجامید، اظهار کرد: این جشنواره در رشته‌های علوم حوزوی یعنی اخلاق و تربیت، تفسیر علوم قرآنی، علوم حدیث، فقه و حقوق، اصول فقه، که حدود در 10 رشته‌اند، برگزار شد.
 
محمدصادق فاضل در ادامه با بیان این مطلب که جشنواره علامه حلی مختص به طلاب جوان است گفت: طلبه‌هایی که زیر 31 سال هستند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند. 
 
وی تعداد شرکت‌کنندگان در این جشنواره را در سطح استان مازندران 1160 اثر اعلام کرد و افزود: بعد از 3 یا 4 دوره ارزیابی برای هر اثر،63 اثر  از آن برگزیده شدند که در اختتامیه امروز قرار است، از آنها تقدیر شود. 
 
فاضل هدف از برپایی این جشنواره را ترویج پژوهش دانست و تاکید کرد: با اعلام نتایج آثار نشان داده شد که طی این سال‌ها به اهداف خودش رسیده چون دوره اول 2 هزار و 500 اثر به جشنواره آمد ولی در این دوره ما شاهد بودیم که 25 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
انتهای پیام

 

captcha