مرهمی بر دردهای محرومان
کد خبر: 3797865
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

مرهمی بر دردهای محرومان

گروه اجتماعی- رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رییس جمهور در سفری دو روزه به خراسان‌جنوبی سفر کرد تا دردهای مردم را بشنود و برای آنان مرهمی بیابد.

مرهمی بر دردهای محرومانبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، محمدباقر نوبخت طی سفری دو روزه به خراسان‌جنوبی، ابتدا بر مزار شهدای بیرجند حاضر شد و به آنان ادای احترام کرد، در همین مزار شهدا بود که جوانی در مقابل نوبخت قرار گرفت و با لحن شیرین بیرجندی از او طلب حل مشکلش را کرد.
سجاد سجادی از ضمانت‌نامه‌های اجرایی بانک‌ها گله کرد و از نوبخت خواست تا مشکلش را حل کند. رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت‌وگوی صمیمی با این مرد جوان اظهار کرد: در دیگر استان‌ها مانند کرمان نیز همین مشکل وجود دارد که تا هفته آینده حل می‌شود.
وی پس از حضور در مزار شهدا، از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته حاشیه شهر بیرجند از جمله روستاهای هج و نج و افکشت بازدید کرد. برای رفتن به روستای هج و نج تقریبا 70 کیلومتر از بیرجند دور شدیم. بخشی از راه خاکی و صعب‌العبور بود و همین امر سرعت را کند کرده بود.
بالاخره با وجود مشکلات راه به این روستای محروم رسیدیم. مردم در ورودی روستا منتظر آمدن نوبخت بودند و با سلام و صلوات و دود کردن اسپند از معاون رییس جمهور و همراهانش استقبال کردند.
نوبخت در بدو ورود و احوال پرسی از روستاییان در منزلی مستقر شد و عملیات ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی کلنگ زنی شد.
اعتبار این مسکن‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است‌‌ و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متولی ساخت ۵ هزار واحد و کمیته امداد متولی ساخت ۵ هزار واحد مسکونی دیگر است. در این مراسم نوبخت به مردم قول داد که تا پایان سال ۹۸ ساخت این مساکن به پایان برسد.
پس از مراسم کلنگ زنی، خسروی یکی از اهالی این روستا در مقابل نوبخت قرار گرفت و اظهار کرد: مردم این روستا از آب آشامیدنی و کمترین امکانات بهداشتی بی بهره‌اند.
وی با بیان اینکه مخزنی برای استحمام مردم روستا تعبیه شده است، افزود: چندین سال است که این مخزن در روستا وجود دارد و کسی برای آب آشامیدنی مردم فکری نمی‌کند.
خسروی مسکن، امکات بهداشتی صفر و تلفن را از دیگر مشکلات مردم این روستا عنوان کرد و ادامه داد: تلفن این روستا در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و گوشی همراه نیز آنتن‌دهی خوبی ندارد.
علی ناصری، فرماندار بیرجند اظهار کرد: ثبت‌نام تلفن روستایی از 12 بهمن در استان آغاز شده که مردم می‌توانند از طریق پرتال شرکت مخابرات استان مراجعه و مشخصات خود را تکمیل کنند و بعد از ثبت نام نیز به آنان پیامک ارسال می‌شود تا تلفن خود را تحویل بگیرند.

مرهمی بر دردهای محرومان
وی با بیان اینکه برای اشتغال روستاییان برنامه خاصی باید تعریف شود تا جوانان این روستا مهاجرت نکنند، تصریح کرد: جوانان این روستا اغلب در شهر کارگر هستند چراکه در روستا شرایط مناسبی برای آنان مهیا نیست.
خسروی وضعیت نامطلوب جاده را نیز از مشکلات این روستا عنوان کرد و یادآور شد: جاده برای مردم این روستا در اولویت اول قرار دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه نوبخت با دیگر مردم روستا هم کلام شد و پای درد و دل‌هایشان نشست. چند تن از مددجویان کمیته امداد بیماری و هزینه هنگفت داروها را از مشکلات خود عنوان کردند که معاون رییس جمهور به مسئولان کمیته امداد دستور داد تا به آنان رسیدگی کنند.

مرهمی بر دردهای محرومان

رسیدگی به مردم و شنیدن دردهایشان شاید تمام آن مفهومی بود که مردم برای آن انقلاب کردند، آن چنان که در نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر آمده است: «باید محبوبترین کارها نزد تو امورى باشند که حق با عدالت موافقتر و با رضایت توده مردم هماهنگ‏تر است چرا که خشم توده مردم، خشنودى ‏خواص را بى اثر می‌سازد، اما ناخشنودى خاصان با رضایت عموم، جبران پذیراست. احدى از رعایا از نظر هزینه زندگى در حالت صلح ‏و آسایش، بر والى سنگین‏تر و به هنگام بروز مشکلات در اعانت و همکارى‏ کمتر و در اجراى انصاف ناراحت‏تر و به هنگام در خواست و سؤال پر اصرارتر و پس از عطا و بخشش کم سپاس‏تر و به هنگام منع خواسته‏‌ها دیر عذرپذیرتر و درساعات رویاروئى با مشکلات کم استقامت‏‌تر از گروه خواص‏ نخواهند بود ولى پایه دین و جمعیت مسلمانان و ذخیره دفاع از دشمنان تنها توده ملت‏ هستند. بنابراین باید گوشت‏ به آن‌ها و میلت‏ با آنان باشد».

مرهمی بر دردهای محرومان
امید است که مسئولان نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر را خوانده و توصیه‌های ایشان را در حد توان رعایت کنند، آن زمان است که جامعه‌ای اسلامی براساس اصولی قرآنی خواهیم داشت، جامعه‌ای که از گزند دشمنان و آسیب‌ها در امان خواهد بود چراکه به اصول زندگی قرآنی و اسلامی عمل کرده است.

مرهمی بر دردهای محرومان

زهرا حمیدی، خبرنگار ایکنای خراسان‌جنوبی

عکس از سپیده قلندری اسفدن
انتهای پیام

captcha