آگاهی، ارمغان مشاوره پیش از ازدواج است
کد خبر: 3797887
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

آگاهی، ارمغان مشاوره پیش از ازدواج است

گروه اجتماعی- دکترای تخصصی روانشناسی عمومی در خراسان‌‌جنوبی با تاکید بر ضرورت مشاوره پیش از ازدواج، گفت: پیشنهاد می‌شود زوجینی که قصد ازدواج دارند، قبل از ازدواج با یک مشاور مشورت گرفته تا بتوانند با دید وسیع‌تر و با آگاهی بیشتر وارد این بعد از زندگی شوند.

آگاهی، ارمغان مشاوره پیش از ازدواج استبه گزارش ایکنا از خراسان‌‌جنوبی، علیرضا هریوندی، دکترای تخصصی روانشناسی عمومی، در کارگاه آموزشی «ناگفته‌های زندگی مشترک» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و موسسه علمی کاربردی جهاددانشگاهی برگزار شده بود، اظهار کرد: باید قبل از ازدواج رفتارهای آسیب‌زا را شناسایی و سپس برای ازدواج اقدام کرد.
وی با بیان اینکه خط قرمزهای ازدواج، مباحث مربوط به اختلالات شخصیتی است، افزود: باید این اختلالات را شناخت و سپس اقدام به ازدواج کرد.
این روانشناس و مشاور خانواده بیان کرد: افرادی که رفتارهای آسیب‌زا دارند، افرادی هستند که معمولا اعتیاد دارند و این امر خطر بزرگی برای زندگی است.
هریوندی ادامه داد: اگر پس از ازدواج این اتفاق افتاد، باید برای درمان به همسر کمک کرد و از فرزنددار شدن جلوگیری کرد.
وی با بیان اینکه افراد باید بدانند چه فرآیندهای رفتاری در این مواقع باید داشته باشند، تصریح کرد: یک مورد دیگر ازدواج در قالب‌های کودک صفتی است و این به این معنا است که فردی که هنوز به بلوغ فردی و اجتماعی نرسیده است، اقدام به ازدواج کند.
این دکترای تخصصی روانشناسی عمومی با اشاره به اینکه این فرد حتی پس از ازدواج نیز باید از طریق خانواده تامین مالی شود و این امر مستقل شدن او را با مشکل مواجه می‌سازد، اظهار کرد: تامین مالی زوجین توسط خانواده زمینه دخالت در زندگی مشترک آنان و ایجاد مشکلات بعدی را پدید می‌آورد.
هریوندی داشتن شغل مناسب و درآمد را از شرایط پیش از ازدواج دانست و افزود: گاهی افراد دقیقا ویژگی‌های مثبت پدر و مادر را در زندگی خود پیاده می‌کنندکه این امر باعث مشکلات در زندگی آنان می‌شود.
وی بیان کرد: بعضی از ازدواج به دنبال شریک اقتصادی هستند، بعضی آن را راهی برای کمال می‌دانند و گروهی تنها به زیبایی فرد مورد نظر توجه دارند که همه این موارد به تنهایی نمی‌تواند زمینه ازدواجی موفق را فراهم کند.
این روانشناس و مشاور خانواده با تاکید بر ضرورت مشاوره پیش از ازدواج، یادآور شد: پیشنهاد می‌شود زوجینی که قصد ازدواج دارند، قبل از ازدواج با یک مشاور مشورت گرفته تا بتوانند با دید وسیع‌تر و با آگاهی بیشتر وارد این بعد از زندگی شوند.
در این کارگاه، دانشجویان حاضر به بحث و بررسی و بیان نظرات خود پیرامون موضوع ازدواج پرداختند.
انتهای پیام

captcha