سفر وزیر تعاون به لرستان
کد خبر: 3797888
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

سفر وزیر تعاون به لرستان

گروه اجتماعی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز، بیست و سوم اسفند وارد لرستان شد.

سفر وزیر تعاون به لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز پنج‌شنبه، بیست و سوم اسفندماه برای یک سفر دو روزه وارد لرستان شد.
مراسم کلنگ‌زنی کارخانه لاستیک‌سازی بارز، مجتمع گردشگری حوضیان، افتتاحیه گاوداری دو هزار راسی الیگودرز و 624 واحدی مسکن مهر و شرکت در مراسم آغاز مراحل اجرایی و تجهیز کارگاه فاز چهار سیمان دورود ازجمله برنامه‎های سفر دو روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لرستان است.
شرکت در جلسه کارگروه اشتغال، شروع عملیات احداث گاوداری 6000 راسی توسط شرکت کشت و صنعت و دامداری گلدشت وابسته به هلدینگ صنایع عمومی تامین اجتماعی، کلنگ‌زنی ساختمان خانه امید شهرستان دلفان و بازدید از طرح توسعه تکمیل و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای الشتر از دیگر برنامه‎های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به لرستان است.
کلنگ‌زنی دهكده گردشگری الیگودرز
با حضور محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدموسی خادمی استاندار لرستان، نماینده مردم الیگودرزدر مجلس و جمعی از مسئولین استان و شهرستان الیگودرز امروز، 23 اسفند کلنگ دهكده گردشگری الیگودرز به زمین زده شد.
دهكده گردشگری شهرستان اليگودرز در مساحت 125 هکتار احداث خواهد شد که ميزان سرمايه‎گذاری پيش‎بينی شده برای آن 250 ميليارد تومان است.
سرمايه‎گذاری طرح توسط صندوق بازنشستگي كشوری، شركت سرمايه‎گذاری عمران و ساختمان تراز پی‌ريز انجام می‎شود.
با بهره‎برداری از این طرح زمینه اشتغال برای 900 نفر به طور مستقیم و یک‎هزار و 740 نفر غیرمستقم ایجاد می‎شود.
افتتاح گاوداری 2 هزار رأسی اليگودرز
امروز همچنین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سیدموسی خادمی استاندار لرستان، نماینده مردم الیگودرز و جمعی از مسئولین استان و شهرستان گاوداری دو هزار رأسی اليگودرز افتتاح و به بهره‎برداری رسید.
این پروژه در سال 93 شروع شده که در سفر هيأت دولت به استان با حضور ربيعی كلنگ‌زنی شد.مساحت این پروژه 41 هكتار، ظرفیت آن 2هزار راس دام و مولد این پروژه 5هزار راس است که سالانه 25 هزار تن شیر تولید خواهد شد.با بهره‎برداری از این طرح زمینه اشتغال برای 105 نفر به‌طور مستقیم و 700 نفر به‌طور غیرمستقیم فراهم شده است.
سرمايه‌گذاری این گاوداری 424 ميليارد ريال 300 ميليارد ريال تسهيلات از محل صندوق توسعه ملی و به عامليت بانک كشاورزي با نرخ سود یازده درصد و 124 ميليارد ريال سهم سرمايه‌گذار است.
این پروژه به‎منظور ارتقاء امنيت غذايی و سلامت جامعه ایجاد و مجری آن شركت كشت و صنعت و دامپروری صباپگاه لرستان است.
علوفه مورد نياز سالانه 35 هزار تن بوده و ميزان توليد گوساله در سال یک‎هزار و 800 راس است.نرخ بازدهی داخلی طرح 56/29 درصد بوده که نسبت سرمايه‌گذاری 71 درصد بانک 29 درصد سرمايه‎گذار است.مدت بازپرداخت تسهيلات بانكی بدون احتساب دوره ساخت شش سال است.
کلنگ‌زنی پروژه لاستیک‎سازی بارز الیگودرز
همچنین با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ لاستیک‎سازی بارز الیگودرز به زمین زده شد.پروژه لاستيک‌‎سازی( راديال ) باری و اتوبوس بارز با مشاركت سازمان گسترش و نوسازی صنايع ايران( ايدرو) با 19 درصد سهم و گروه صنعتی بارز وابسته به شستا با 81 درصد سهم احداث می‎شود.
سرمايه‎گذاری ثابت این پروژه یک‎هزار و 500 ميليارد تومان بوده و ظرفيت طرح 50 هزار تن در سال است.
زمان اجراء طرح سه سال و نیم پيش‎بينی شده که زمینه اشتغال 900 نفر به‌طور مستقیم و دو هزار نفر به‌طور غیرمستقیم را برای افراد جویای کار فراهم می‎کند .
انتهای پیام

captcha