فخرفروشی؛ از آفات صله ارحام در ایام نوروز
کد خبر: 3798005
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲

فخرفروشی؛ از آفات صله ارحام در ایام نوروز

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید عملکرد یک‌ساله خود را در این روزهای پایانی سال محاسبه کنیم تا بدانیم چه معصیت‌هایی انجام داده‌ایم تا در جبران آن بکوشیم، اظهار کرد: فخرفروشی یکی از آفات صله ارحام در ایام نوروز است که باید رعایت شود.

فخرفروشی، از آفات صله ارحام در ایام نوروز است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۲۴ اسفند ماه، در خطبه‌های آخرین نماز جمعه سال ۹۷ در ارومیه، با اشاره به فرارسیدن عید نوروز، اظهار کرد: باید عملکرد یک‌ساله خود را در این روزهای پایانی سال محاسبه کنیم تا بدانیم چه معصیت‌هایی انجام داده‎ایم تا در جبران آن بکوشیم.
وی ادامه داد: انسان باید در پایان سال به مسائل حقوقی و تکالیف الهی خود نیز توجه کند، اگر نماز قضا داشته و در برخی اعمال خود قصور و کوتاهی داشته یا حق‌الناس به گردن دارد و یا وجوهات شرعی خود را پرداخت کرده یا نکرده را بررسی کند تا سال جدید را پاکیزه آغاز کند.
قریشی افزود: صله ارحام در ایام نوروز باید به نیت قربت خداوند باشد و بهتر است که در این ایام اگر با کسانی از قوم و خویش قطع ارتباط کرده، با آنان آشتی کند و همچنین نیکوست که در ایام نوروز، انسان تلاش کند تا مومنان را به طرق مختلف خوشحال کند.
وی با بیان اینکه اختلاط محرم و نامحرم از جمله آفات صله ارحام در ایام نوروز است، خاطرنشان کرد: ما باید حدود شرعی را رعایت کرده و همچنین حجاب که یک مسئله شرعی است، در این ایام باید بیشتر مدنظر قرار گیرد و همچنین فخرفروشی از دیگر آفات صله ارحام در ایام نوروز است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن ۱۳ رجب و ولادت امیرالمومنین تصریح کرد: باید در این روز پدران خود را بزرگ و گرامی داریم، چرا تحت هیچ شرایطی جایز نیست که انسان به پدر و مادر خود بی‌احترامی کند.
وی با اشاره به درپیش‌رو بودن ایام اعتکاف یادآور شد: انسان در ایام ۳ روز در مسجد معتکف شده و با خداوند ارتباط برقرار می‌کند و اگر نمی‌توانیم معتکف شویم بهتر است ۳ روز را روزه‌داری کنیم و اگر شرایط روزه‌داری نیز مهیا نیست، بهتر است که صدقه بپردازیم.
انتهای پیام

captcha