تقارن عید نوروز با اعتکاف را مایه برکت الهی بدانیم
کد خبر: 3798016
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰

تقارن عید نوروز با اعتکاف را مایه برکت الهی بدانیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماينده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه لحظه تحویل سال در نیمه شب است، اظهار کرد: مراقب باشیم این ایام و جشن‌ها سبب غافل شدن از عبادات و یا قضا شدن نمازهایمان نشود و تقارن عید نوروز با اعتکاف را مایه برکت الهی بدانیم.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمعین محمدلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، امروز، ۲۴ اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با توصیه مسلمانان به تقوا بیان کرد: قرآن تلاش می‌کند که نگاه توحیدی ما را قوت بخشد و ما را پایبند به توحید و یگانه‌پرستی کند.
وی با اشاره به اینکه قرآن آیات فراوانی در رابطه با یگانه‌پرستی دارد ادامه داد: در این سوره آیاتی وجود دارد که انسان با کمک تفکر و تأمل می‌تواند به یگانه‌پرستی برسد و این دعوت به خداپرستی اجباری نیست بلکه قدرت فکری و عقلانی انسانها را زنده می‌کند تا انسان ‌ها نگاه توحیدی خود را تقویت کنند.
وی با اشاره به اینکه ماه رجب نیز ماه این نوع نگاه توحیدی است، ادامه داد: عبادت در این ماه به انسان قدرت می‌بخشد تا با بندگی خداوند و پالایش دل‌هایمان راه درست را انتخاب کنیم. اگر عبادت نکنیم دل در ظلمت فرو می‌رود که تنها راه زدودن این ظلمت روزه‌داری و عبادت در این ماه است که با این کار نگاه توحیدی‌مان را تقویت می‌کنیم و در مواجهه با مشکلات اراده قویی خواهیم داشت.
نماینده ولی‌فقیه استان با بیان اینکه یکی از موارد مهم در این ماه توبه است، گفت: در رابطه باا استغفار در این ماه سخنان بسیاری گفته شده است و منظور از استغفار تنها گفتن ذکر نیست بلکه باید حالت ندامت و پشیمانی در درون ايجاد کرده و انحرافات فکری و اخلاقی را از خود دور کنیم.
نکونام بیان کرد: امسال ایام اعتکاف در عید نوروز است و مدارس و دانشگاه‌ها فعالیتی در این دوران ندارند و این موضوع نباید سبب کمرنگ شدن حضور دانشجویان و دانش‌آموزان در این مراسم معنوی شود بلکه فرزندان با کمک و حمایت خانواده‌ها در این مراسم شرکت کنند و با پشت‌پا زدن به شیرینی‌ها و لذت‌های نوروز در خانه خدا معتکف شوند.
وی تصریح کرد: معتکف شدن هنر بزرگی است که مؤمنان باید در این هنرنمایی شرکت کنند حتی افرادی که بنابر دلایلی نمی‌توانند در این مراسم شرکت کنند با کمک به برنامه اعتکاف اعم از کمک‌های مالی، فکری و یا حتی تشویق دیگران از ثواب اعتکاف بهره‌مند می‌شوند.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: امروز به قدرت ایمان بیشتر از قبل نیاز داریم تا با این قدرت مانند کوه برابر مشکلات بایستیم که این قدرت قوی تنها در اعتکاف و ارتباط صاف و خالص با خداوند به وجود می‌آید.
وی با بیان اینکه در این ماه میلاد فرخنده امام جواد(ع) و حضرت علی(ع) و آغاز ایام‌البیض است، افزود: مایه افتخار و بالندگی است که شیعه امام علی هستیم و به فرزندان این امام تا حلقه آخر یعنی حضرت مهدی(عج) باورمند و معتقدیم. انقلاب اسلامی را نیز با همین نگاه آغاز کردیم با همین نگاه نیز ادامه‌ خواهیم داد.
نکونام با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به کشور عراق، ادامه داد: این سفر در دنیا به‌صدا درآمد و اقتدار و قدرت ایران را نمایش داد که رئیس جمهورش مانند رئیس جمهور آمریکا در خفا و چراغ خاموش سفر نمی‌کند اینها همه دستاوردهای انقلاب هستند و نشان دهند این است که به سمت ظهور می‌رویم.
وی در پایان خطاب به مسئولان، تصریح کرد: امید مردم را زنده نگه‌ دارید، هنگام توزیع کالا مراقب کرامت و شخصیت مردم باشید. حضور مردم در صف‌های طولانی و بازگشت دست خالی آنها به منزل درست نیست و نیاز به تدبیر دارد تا کرامت و شخصیت مردم حفظ شود.مسئولان مراقب باشید مردم تحقیر نشوند.
وی با اشاره به اینکه پایان سال فرصت محاسبه برای انسان است، گفت: مراقب باشید چهارشنبه آخر سال به اندوه تبدیل نشود. همچنن، مراقب گردشگری در استان باشیم که به ارتقای اقتصادی و فرهنگی تبدیل شود نه اینکه سبب تخریب و ضایعات فرهنگی شود.
نکونام با اشاره به اینکه لحظه تحویل سال در نیمه شب است، اظهار کرد: مراقب باشیم این ایام و جشن‌ها سبب شدن غافل شدن از عبادات و یا قضا شدن نمازهایمان نشود و تقارن عید نوروز با اعتکاف را مایه برکت الهی بدانید.
انتهای پیام

captcha