عید نوروز؛ ظرفیتی دینی و ملی برای کشور/ سادگی در برگزاری این ایام مدنظر مردم باشد
کد خبر: 3798026
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

عید نوروز؛ ظرفیتی دینی و ملی برای کشور/ سادگی در برگزاری این ایام مدنظر مردم باشد

گروه سیاست و اقتصاد ــ خطیب نماز جمعه خرم‌آباد عید نوروز را ظرفیت دینی و ملی بزرگی برای کشور دانست و گفت: در این ایام با توجه به مشکلات معیشتی که مردم با آن‌ها دست پنجه نرم می‌کنند بهتر است هر چه ساده‌تر این عید فرخنده را جشن بگیریم.

مبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز، 24 اسفندماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید نوروز اظهار کرد: عید نوروز ظرفیتی دینی و ملی بزرگی برای کشور است؛ در این ایام با توجه به مشکلات معیشتی که مردم با آن‌ها دست پنجه نرم می‌کنند بهتر است هر چه ساده‌تر این عید فرخنده را جشن بگیریم.

وی با بیان این‌که قوه قضائیه مجری عدالت و احقاق حق و مبارزه با هرگونه فساد، ظلم و تبعیض است، افزود: نیازمند تغییر و تحول در دستگاه قضا بودیم و انتصاب به‌جای حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به‌عنوان رئیس جدید قوه قضائیه بسیار اقدامی بجا، مناسب و حساب شده بود چراکه او از علم، آگاهی، اجتهاد، فقاهت و سلامت کامل در طول این 40 سال برخوردار بوده است.
میرعمادی تأکید کرد: برخورد جدی با هر گونه فساد و اختلاس در زمان مناسب باید صورت پذیرد و چه دلیلی دارد پرونده اختلاسی که مربوط به سال 91 است امروز مورد رسیدگی قرار گیرد؟
امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که امروز فساد و اختلاس بیشتر از هر چیزی مردم را آزار می‎دهد، ادامه داد: رئیس قوه قضائیه باید با این مساله برخورد جدی کند و انتظار می‎رود که وی کشور را از دست اختلاس‌گران و مفسدان اقتصادی آزاد کند.
میرعمادی اهدای نشان افتخار ذوالفقار توسط مقام معظم رهبری به سردار سلیمانی را بیانگر این دانست که نائب امام زمام از این سردار دلاور راضی است و گفت: حال اهدای این نشان تجلیل از مدافعان حرم و شهیدانی است که امنیت را به برای ما ایجاد کردند و پیام دیگر آن این است که در هیچ شرایطی با دشمن نباید سازش کرد و راه سربلندی همین راهی است که این سردار دلاور طی می‎کند.
امام جمعه خرم‎آباد با اشاره به سفر رئیس جمهوری به عراق نیز بیان کرد: این سفر نقطه عطفی در همکاری راهبری دو کشور بوده و نشان دهنده محبوبیت و قدرت جمهوری اسلامی است. عراق یک ظرفیت مهم اقتصادی، زیارتی، گردشگری و اجتماعی برای ایران است و مردم این کشور نیز همانند ایران شیعه و دوستدار اهل بیت هستند.
وی با بیان اینکه امروز سالروز حمله تروریستی به نماز جمعه تهران است که در آن حادثه 14 نفر به شهادت رسیدند، اضافه کرد: طی 40 سال گذشته دشمنان انقلاب تمام تلاش خود را در راستای حضور کم‌رنگ مردم در نماز جمعه انجام داده‌اند اما به فضل الهی و با بصیرت مردم با وجود تمامی مشکلات شاهد حضور پرشور مردم در این نماز عبادی و سیاسی هستیم.
انتهای پیام

captcha