جایگاه تهران در رتبه‌‌بندی بخش قرآن، عترت و نماز مدارس
کد خبر: 3798036
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

جایگاه تهران در رتبه‌‌بندی بخش قرآن، عترت و نماز مدارس

گروه جامعه ــ‌ مدارس در پایتخت متناسب با ام القرایی جهان اسلام فعالیت ارزنده‌ای با وجود دستیابی به امکانات بیشتر از خود بروز نداده‌اند و نام تهران در ارزیابی فعالیت‌های مدارس طی سال ۹۷ در زمینه قرآن، عترت و نماز تار تبه 15 به چشم نمی‌خورد.

یکشنبه/ جای خالی ام القرای جهان اسلام در رتبه های برتر قرآن، عترت و نماز مدارسبه گزارش ایکنا؛ در ارزیابی فعالیت‌های مدارس طی سال ۹۷ در زمینه قرآن، عترت و نماز رتبه نخست به استان آذربایجان شرقی اختصاص دارد. همچنین استان مرکزی و خراسان رضوی نیز رتبه دوم و سوم را از آن خود کرده اند.

در ارزیابی صورت گرفته رتبه‌های چهارم تا دهم به استان‌های خوزستان، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، کرمان، مازندران، گلستان و همدان اختصاص داشته است.

بنابر این گزارش، رتبه‌های یازدهم تا پانزدهم نیز به ترتیب به استان‌های کرمانشاه، هرمزگان، یزد، قم و سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

آنچه در این میان بسیار خودنمایی می کند، جای خالی تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام در لیست مدارس برتر در زمینه قرآن، عترت و نماز است. جای تأسف دارد که مدارس در پایتخت متناسب با ام القرایی جهان اسلام فعالیت ارزنده‌ای با وجود دستیابی به امکانات بیشتر از خود بروز نداده اند.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز اواخر سال گذشته عملکرد تهران را در زمینه اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه ضعیف‌تر از سایر استان‌ها دانست و معتقد بود: برای ارزیابی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز در مدارس نباید صرفا به تهران توجه داشت چرا که تهران کل کشور نیست و سایر استان‌ها عملکرد خوبی دارند.

با این وجود گویا طی یک سال گذشته نیز تهران تلاش چندانی برای ارتقای رتبه در زمینه فعالیت های قرآن، عترت و نماز در مدارس نداشته است.

انتهای پیام

captcha