نماز جمعه حج هفتگی و فرصت دیدار با مؤمنان است
کد خبر: 3798042
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵

نماز جمعه حج هفتگی و فرصت دیدار با مؤمنان است

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بیان کرد: نماز جمعه حج هفتگی و فرصت دیدار با مؤمنان، ارتقای درجات و حسنات، فرصت اتحاد و با یکدیگر پیمان بستن است.

نماز جمعه حج هفتگی و فرصت دیدار با مومنان استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، امروز، 24 اسفندماه در سخنرانی پیش از خطبه‌ها اظهار کرد: خدا را سپاسگزاریم که در پرتو انقلاب اسلامی ملت ما را مرهون لطف خود قرار داد و در پرتو انقلاب اسلامی نعمت‌های زیادی را به سوی انسان‌ها روانه داشت.
وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین، زیباترین و پربرکت‌ترین نعمت‌های الهی به مردم، نماز جمعه است که به برکت انقلاب اسلامی‌ به دست آمده است.
‌اکبری گفت: در آغازین روزهای انقلاب به سرعت نمازجمعه در سراسر کشور تاسیس شد و امروز در چهلمین سال پیروزی تمام‌ نقاط کشور از برکت نماز جمعه برخوردار است.
وی افزود: خداوند مهمترین ویژگی جامعه ایمانی را نماز می‌داند، نمازهای روزانه که در مساجد برگزار می‌شود، در روز جمعه و عید هفتگی به یکدیگر پیوند می‌خورد و نماز جمعه را تشکیل می‌دهد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: نماز جمعه حج هفتگی و فرصت دیدار با مومنان، ارتقای درجات و حسنات، فرصت اتحاد و با یکدیگر پیمان بستن است.
حاج‌علی اکبری گفت: نماز جمعه تجدید میثاق هفتگی با امام‌مسلمین است و محیط هم‌پیمانی برای رسیدن به بالاترین مقصد و ظهور ولی عصر(عج) است.
وی با بیان اینکه همدان نماد تاریخ و ریشه استوار ملت ما است، بیان کرد: 40 سال است که مردم ما از نعمت نماز جمعه بهره‌مندند، هر ایرانی در هر نقطه که نام همدان را می‌شنود به سابقه و ریشه خود پی می‌برد.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اینکه با نام‌ همدان، یاد حکمت، اندیشه و عرفان در ذهن ها شکل میگیرد گفت: یاد بزرگانی که در این دیار پرورش یافتند، افتخار می‌کنیم که امروز در همدان هستیم.
حاج علی اکبری گفت: 8 هزار شهید که استان همدان تقدیم کرد فصل دیگری از خدمت و تلاش مردم برای برافراشته شدن پرچم انقلاب اسلامی است.
وی افزود: سابقه نماز جمعه در استان همدان سابقه درخشانی است، باب جدیدی برای حضور جوانان باز شده، آیت الله طه محمدی با بزرگواری و محبت از حضور یک امام‌جمعه و نماینده رهبری جدید استقبال کردند البته ایشان همچنان نماینده شما در مجلس خبرگان رهبری هستند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اظهار داشت: با انتخاب رهبری معظم ، فرزند دیگری از فرزندان شایسته استان، حجت الاسلام شعبانی برگزیده شدند که به مردم استان همدان تبریک‌ می‌گوییم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: فرزند شما را در محضر ریاست دفتر مقام معظم رهبری به شما میسپاریم و امیدواریم که با کمک مردم و مسئولان شاهد موفقیت ایشان در استان باشیم.
انتهای پیام

captcha