نوروز را به مانور تجمل‌گرایی تبدیل نکنیم
کد خبر: 3798043
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱

نوروز را به مانور تجمل‌گرایی تبدیل نکنیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه زنجان با اشاره به وضعیت اقتصادی و اینکه سفره برخی از مردم کوچک شده است، تأکید کرد: نباید نوروز را به مانور تجمل‌گرایی تبدیل کنیم و باید به فکر محرومان باشیم.

نوروز را به مانور تجمل‌گرایی تبدیل نکنیمبه گزارش ایکنا، از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، امروز، 24 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: ۲۴ اسفندماه مصادف با سالروز تهدید صدام برای بمباران نمازجمعه تهران است و دشمن قصد داشت این پایگاه مهم عبادی و سیاسی را تخریب کند.
وی نماز جمعه را قرارگاه فرهنگی و محل تجمع انقلابیون و ولایت‌مداران خواند و گفت: دشمن تلاش می‌کند تا حضور مردم در نمازجمعه را کمرنگ کند، البته هرگز نتوانسته به این خواسته خود دست یابد.
امام جمعه زنجان ادامه داد: آن سال نماز جمعه تهران توسط منافقان به خاک و خون کشیده شد ولی با صلابت و پایداری مردم و امام جمعه، نماز در صفوف به هم فشرده ادامه پیدا کرد.
وی تصریح کرد: در واقع دشمن از مسجد و نمازجمعه هراس دارد و برای ضربه زدن، در مورد نماز و نمازجمعه برنامه‌ریزی می‌کند، از همین رو باید آگاه و هوشیار باشیم.
آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سال نو، تصریح کرد: متاسفانه سال سختی را به لحاظ اقتصادی پشت سر گذاشتیم و سفره بسیاری از مردم کوچک شده است که باید به فکر آن‌ها باشیم.
خطیب نماز جمعه زنجان بیان کرد: در واقع باید با حفظ کرامت به فکر خانواده‌های محروم و نیازمند باشیم و مراسم نوروزی به مانور تجمل‌گرایی ما تبدیل نشود.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان همچنین به انتخاب آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در هشت محور، انتظارات و اولویت‌ها را بیان کرده‌اند و امیدواریم شاهد تحول در این قوه باشیم. انتظار مردم نیز از آیت‌الله رئیسی، برخورد با قوت و قدرت با فساد است.
وی به اعطای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: سردار سلیمانی در حال حاضر همانند مالک‌اشتر در دوران امام علی(ع) در حال مبارزه با دشمنان است. اعطای این نشان نیز قدردانی از همه کسانی است که در مقابل تکفیر و استکبار جهانی ایستادند.
انتهای پیام 
captcha