نظارت وزارت بهداشت بر عرضه مواد غذایی در ایام تعطیل/ سامانه 190 در ایام تعطیل فعال است
کد خبر: 3798082
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴
فرهادی تشریح کرد:

نظارت وزارت بهداشت بر عرضه مواد غذایی در ایام تعطیل/ سامانه 190 در ایام تعطیل فعال است

گروه سلامت ــ معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به بسیج 3 هزار تیم بهداشتی در کشور برای نظارت بر سلامت اماکن و توزیع مواد غذایی در ایام نوروز گفت: تمامی مراکز عرضه مواد غذایی، شیرینی‌فروشی، آجیل و میوه‌فروشی‌ها تحت نظارت و کنترل کارشناسان وزارت بهداشت قرار دارند.

نظارت وزارت بهداشت بر عرضه مواد غذایی سالم در ایام تعطیل/ سامانه 190 در ایام تعطیل فعال استمحسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با تأکید بر لزوم مراقبت از سلامت شهروندان در ایام تعطیلات نوروزی اظهار کرد: از ۲۰ اسفند‌ماه اقدامات نظارتی بر بهداشت اماکن و مواد غذایی از سوی وزارت بهداشت آغاز شده و تا ۲۰ فروردین‌ماه این اقدامات ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: حدود ۳ هزار تیم برای نظارت‌های بهداشتی در کشور بسیج شده‌اند که هزار تیم آن‌ها در ایام تعطیل از ۸ صبح تا ۸ شب فعالیت خواهند داشت و حدود ۴۵۰ تیم نیز به صورت آن‌کال از ۸ شب تا صبح به فعالیت می‌پردازند.
فرهادی بیان کرد: مهمترین هدف وزارت بهداشت تأمین سلامت غذا در مراکز و اماکن عمومی است. با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و سال تحویل تمرکز نظارتی بیشتری بر آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و سالن‌های زیبایی، شیرینی‌فروشی‌ها و قنادی‌ها می‌شود.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با شروع ایام تعطیل و همین طور به موازات نظارت بر قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها، نظارت بر رستوران‌ها، فست‌فود‌ها و مراکز تهیه و توزیع غذای بین راهی تشدید می‌شود.
وی یادآور شد: با گرم شدن روز‌ها بر استخر شهر‌های گرمسیری و پارک‌های آبی کنترل بیشتری می‌شود. همچنین نیرو‌های نظارتی وزارت بهداشت در این ایام بر مراکز تفریحی، زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی تمرکز می‌کنند و وضعیت سلامت محیط این اماکن را نیز مورد توجه قرار می‌دهند.
فرهادی ادامه داد: اماکن و نمازخانه‌های بین راهی، جایگاه‌های پمپ بنزین و سرویس‌های بهداشتی عمومی نیز که همیشه مورد گلایه مسافران قرار می‌گیرند به شدت نظارت می‌شوند.
معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه امیدواریم در کنترل بهداشت محیط، اماکن و غذای مسافران نوروزی نیازمند اقدام قضایی نباشیم، گفت: با نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات، دادستانی‌ها و سازمان دامپزشکی و همچنین دیگر معاونت‌های وزارت بهداشت مانند معاونت درمان و سازمان غذا و دارو هماهنگی‌های لازم انجام شده است که در حوزه‌های مرتبط بازرسی‌های مشترک انجام شود.
وی تأکید کرد: هرگونه عرضه غذا و مواد غذایی، آجیل و میوه نیز در تمامی مراکز تحت کنترل قرار دارد، تیم‌های بهداشی تجهیزات کامل را شامل تجهیزات کنترلی پرتابل را برای نظارت و آزمایش در اختیار دارند و رطوبت، نمک، روغن و از همه مهمتر بار میکروبی غذا را در همان محل کنترل می‌کنند و اگر لازم باشد مداخله محیطی می‌کنند.
فرهادی یادآور شد: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت به صورت ۲۴ ساعته در ایام تعطیل آماده پاسخگویی به گزارش‌ها و شکایت‌های شهروندان از تخلف‌های بهداشتی اماکن است.
انتهای پیام
captcha