پرهیز از دوستی با کفار/ نشانه حُب خدا اطاعت است
کد خبر: 3798104
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
در تفسیر سوره آل‌عمران مطرح شد:

پرهیز از دوستی با کفار/ نشانه حُب خدا اطاعت است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان این‌که صحت ادعای دوستی با اطاعت ثابت می‌شود، گفت: نشانه حُب خداوند اطاعت است و اگر می‌خواهید خدا شما را دوست داشته باشد باید از پیامبر اطاعت کنید.

تقیه؛ هماهنگی دل با خداستمهرداد ویسکرمی، عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مفسر قرآن‌ کریم در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، به نکات تفسیری آیات ۲۹ تا ۳۲ سوره آل‌عمران با مضمون «قُلْ إِنْ تُخْفُوا مَا فِي صُدُورِكُمْ أَوْ تُبْدُوهُ يَعْلَمْهُ اللَّهُ وَيَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَ مَا فِي الْأَرْضِ وَاللَّهُ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ ... فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْكَافِرِينَ» اشاره و اظهارکرد: مؤمنان حق ندارند دشمنان را به دوستی بگیرند و اگر کسی این کار را انجام دهد خدا با او عهدی ندارد مگر کسی تقیه کند.

وی با تأکید بر پرهیز از دوستی با کفار، خاطرنشان کرد: خداوند هر چیزی که در آسمان و زمین است را می‌داند.

ویسکرمی با اشاره به این‌که گاهی مؤمنان با کفار معاشرت دارند، تصریح کرد: تمایل داشتن به کفار چه در ظاهر و چه در آشکار را خدا می‌داند.

عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی لرستان با ذکر این مطلب که یکی‌از چیزهایی‌که باعث می‌شود انسان با کفار ارتباط برقرار کند معاشرت است، اضافه کرد: این‌که کافر نجس است به جهت پرهیز از معاشرت و نزدیکی با کفار است.

ولایت الهی در تقیه است
این مفسر قرآن‌کریم با اشاره به این‌که ولایت الهی در تقیه است، اضافه کرد: خداوند، ولایت الهی که در زمان تقیه معاشرت با کفار در دل انسان است را می‌داند.

وی با ذکر این مطلب که در فقه اسلامی تشبه با کافر حرام است، اضافه کرد: انسان نباید قیافه و ظاهر خود را شبیه یهودیان یا شیطان‌پرستان کند.

ویسکرمی با اشاره به این‌که در تقیه دل با خدا هماهنگ است اما در ولایت با کفار دل هماهنگ نیست، اضافه کرد: در عقیده مشرک نباشیم و با تمام وجود به حقانیت خداوند ایمان داشته باشیم‌.

نشانه حب خدا اطاعت است
عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر این‌که حُب خدا باید به اطاعت منجر شود، تصریح کرد: نشانه حُب خداوند اطاعت است.

این مفسر قرآن‌کریم با تأکید بر این‌که اگر می‌خواهید خدا شما را دوست داشته باشد باید از پیامبر اطاعت کنید، تصریح کرد: صحت ادعای دوستی با اطاعت ثابت می‌شود غفران الهی گزاف نیست.

وی با ذکر این مطلب که بعد از اطاعت از پیامبر، خداوند عیب‌ها را می‌پوشاند، خاطرنشان کرد: غفران بودن خداوند گزاف نیست بلکه برای کسانی است که از پیامبران اطاعت می‌کنند.

ویسکرمی با اشاره به این‌که روی برگرداندن از اطاعت خدا و رسول  موجب خسران می‌شود، ادامه داد: اطاعت نکردن از رسول کفر عملی است.

عضو هیئت علمی گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: هر کس به کفار تمایل داشته باشد در زمره آنان محسوب می‌شود.

انتهای پیام

captcha