خدمت در بقاع متبرکه با اعتقاد انجام شود
کد خبر: 3798174
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

خدمت در بقاع متبرکه با اعتقاد انجام شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در بقاع متبرکه، ریاست معنایی ندارد و باید در این مکان‌ها با اعتقاد خدمت کرد.

خدمت به امامزادگان با اعتقاد انجام شودحجت‌الاسلام تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان، با تقدیر از تلاش‌های خالصانه مسئولان بقاع متبرکه با بیان اینکه برخی از مسئولان بقاع متبرکه، اعتقادات ضعیفی دارند، گفت: در بقاع متبرکه، ریاست معنایی ندارد و باید در این مکان‌ها با اعتقاد خدمت کرد.
وی افزود: تکریم و تعظیم امامزادگان به اندازه قرآن کریم و امامان بزرگوار مهم است و باید نگاهی این چنینی به آن داشته باشیم.
حجت‌الاسلام تدینی با بیان اینکه بقاع متبرکه، محضر اهل بیت(ع) است، بیان کرد: کسانی که عقیده ندارند، وقت خود را تلف کرده‌اند و اگر کوچکترین قدمی در این رابطه بر می‌داریم، وظیفه ماست چرا که آن‌ها حیات را برای ما ساخته‌اند و باید سپاسگذار آنان باشیم، پس اینجا جای اعتقاد است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه امامزادگان و بزرگان دینی دارای معرفت بوده‌اند، تصریح کرد: ما اهل بیت(ع) را به خاطر خودشان دوست داریم و باید بدون چشم‌داشت دنیایی به زائران آن‌ها خدمت کنیم، غلامی و نوکری در راه اهل بیت، قیمت‌ها دارد و لحظه لحظه‌های آن پس‌انداز برای ما و نسل‌های ما است.
وی از لزوم توسعه امامزادگان سخن به میان آورد و اظهار کرد: خادمان افتخاری باید زیاد باشند و اگر نتوانیم به این سمت پیش برویم، نشان از ضعف ما است.
حجت‌الاسلام تدینی با اشاره به اینکه سرمایه اصلی مردم هستند، بیان کرد: برای درآمدزایی امامزادگان تلاش کنید، این موضوع یکی از اولویت‌های ما است تا بتوانیم کارهای فرهنگی را ادامه و آن را توسعه دهیم.
وی با بیان اینکه ما برای حفاظت از امکانات امامزادگان مسئول هستیم، تأکید کرد: برای حفاظت از امکانات، نهایت تلاش خود را داشته باشیم چراکه باید نسبت به اعتقادات مردم حساس باشیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از حضور مردم در لحظه تحویل سال در بقاع متبرکه سخن به میان آورد و تأکید کرد: مردم ما اعتقاد دارند که سال جدید خود را در مکانی مقدس آغاز می‌کنند، پس باید قبل از سال مقدمات خدمت به آنان را فراهم و نواقض موجود در امکانات را برطرف کنیم.
وی خدمات دینی، قرآنی و مذهبی را مهم ارزیابی کرد و گفت: دشمن برای گسست اعتقادات دینی ما برنامه دارد، بقاع متبرکه باید قسمتی از کار را بر عهده بگیرد و در این زمینه با برنامه جدی وارد شویم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در پایان تأکید کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده با اجرای بیش از ۴۰ ویژه برنامه فرهنگی سازمانی اوقاف در جوار ۲۱ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان کرمان اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha