اراده حافظ خردسال فلسطینی بر تحمل سختی‌های اردوگاه
کد خبر: 3798209
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

اراده حافظ خردسال فلسطینی بر تحمل سختی‌های اردوگاه

گروه بین‌الملل ـ علاء عوض، خردسال هشت ساله فلسطینی ساکن در اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه است که توانست با وجود دشوار‌ی‌ها و رنج حاکم بر اردوگاه، کل قرآن کریم را حفظ کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری felesteen.ps؛ علاء عوض، خردسال هشت ساله فلسطینی و از شرکت‌کنندگان دائمی حلقه‎های آموزش حفظ قرآن در مسجد بزرگ «العمری» است که مانند خواهران و برادران بزرگتر خود در این حلقه‎ها شرکت می‌کند.

احمد حمودة، مربی و مشوق اصلی علاء در مدت حفظ قرآن کریم در ارتباط با وی می‌گوید: «من در او عشق زیادی به مسجد دیدم و او در سرعت حفظ و دریافت خوب از استعداد خوبی برخوردار است».

وی می‌افزاید: «من 15 قرآن‌آموز دارم که به تلاوت‌های آنها یکی پس از دیگری گوش می‌دهم، اما علاء به وقت بیشتری برای قرائت آیات حفظ شده خود نیاز دارد».

احمد حمودة با بیان این که علاء تاکنون 11 امتحان در ارتباط با کیفیت حفظ را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: «او به فضل خدا و کمک پدر و مادرش توانست رتبه نخست را به دست آورد».

علاء که به خاطر حفظ کتاب خدا و تجلیل از سوی شخصیت‌های بسیاری، خرسند است، تاکید می‌کند: «دستیابی به این موفقیت را مدیون پدر و مادرش است که در پیمودن این راه به او کمک کرده‌اند وهمچنین مربی حفظ وی که هر روز به صفحات زیادی که او حفظ کرده است، گوش می‌دهد».

در همین رابطه مادر این کودک فلسطینی از تلاش زیاد خود برای حفظ قرآن توسط پسرش گفته و اظهار می‌دارد: «من خود نیز حفظ قرآن را از زمانی که او به مهد کودک می‌رفت آغاز کردم».

وی آرزو می‌کند که بتواند در آینده به نمایندگی از فلسطین برای تلاوت کامل آیات بدون مراجعه به قرآن در یک جلسه در کشورهای عربی حضور یافته و بتواند به سند متصل دست یابد.

انتهای پیام

captcha