ثبت دو وقف قرآنی در بندرانزلی
کد خبر: 3798216
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

ثبت دو وقف قرآنی در بندرانزلی

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی از ثبت دو وقف در راستای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان خبر داد.

ثبت دو وقف قرآنی در بندرانزلی

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: وقف یکی از سنت‌های حسنه است که در این بین وقف قرآنی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و گامی در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی و نشر معارف دینی به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به ثبت دو وقف قرآنی در بندر انزلی افزود: یکی از بانوان خیر و نیک‌اندیش بندر انزلی به‌صورت گمنام دو واحد آپارتمان را در منطقه غازیان برای فعالیت‌های قرآنی وقف کرد.

فاضلی گفت: این دو آپارتمان هر کدام با زیربنای ۷۵ متر بهمن‌ماه سال جاری به ثبت رسید و طبق نیت واقف یک واحد برای حضور قرآن‌آموزان و اجرای برنامه‌های قرآنی اختصاص یافت و یکی از واحدها نیز به‌صورت هزینه‌کرد عواید اجاره آپارتمان در زمینه فعالیت‌های قرآنی وقف شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۵ موقوفه با ۳۲۰ رقبه در شهرستان بندر انزلی ثبت شده است، تصریح کرد: توجه به نیازهای روز جامعه یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه نیات واقفان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ وقف دو انجمن یاوران وقف در زمینه نظم و امنیت همچنین حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در شهرستان بندر انزلی تشکیل شده، هدف از تشکیل این دو انجمن شناسایی و دعوت از خیران در زمینه سنت حسنه وقف است.

فاضلی با بیان اینکه رسانه‌های جمعی و فضای مجازی ابزاری اثرگذار در راستای ترویج فرهنگ وقف هستند، گفت: یکی از زمینه‌هایی که با تبلیغ می‌توان زمینه گسترش و اقبال عمومی به آن را فراهم کرد، فعالیت در زمینه وقف مشارکتی است.

انتهای پیام

captcha