۳۰ بقعه متبرکه رشت؛ میزبان طرح آرامش بهاری
کد خبر: 3798297
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵

۳۰ بقعه متبرکه رشت؛ میزبان طرح آرامش بهاری

گروه اجتماعی ــ رئیس اوقاف رشت از اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۰ بقعه این شهرستان خبر داد و گفت: برای هفتمین سال پیاپی طرح آرامش بهاری از روز ۲۸ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۶ فروردین ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایکنا از گیلان، حمیدرضا کریمی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت امروز، 25 اسفند در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: برای هفتمین سال پیاپی طرح آرامش بهاری از روز 28 اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۶ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ۳۰ بقعه متبرکه شهرستان رشت، افزود: برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی این طرح است که امسال ۱۲ روحانی اعزامی از قم در این خیمه‌ها حضور می‌یابند.

رئیس اوقاف رشت گفت: در شهرستان رشت ۳۰ بقعه در مسیر مسافران و میهمانان نوروزی قرار دارند که امید است مانند سال‌های گذسته میزبان خوبی برای میهمانان نوروزی باشیم؛ در بقعه امامزاده هاشم به عنوان بقعه شاخص علاوه بر فعالیت زائرسرا هماهنگی‌های دیگر چون ارائه پتو و چادر به صورت امانی برنامه ریزی شده است که در اختیار میهمانان قرار خواهد گرفت.

کریمی با اشاره به غرفه مشاوره در خیمه معرفت، گفت: در طرح آرامش بهاری سال گذشته ۱۲ مورد انصراف طلاق داشتیم که توسط مبلغین و با راهنمایی آنان از وقوع طلاق جلوگیری شد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت بیان داشت: در همه بقاع متبرکه شهرستان رشت، مراسم سال تحویل همراه با دعاهای لحظه تحویل سال و بیانات مقام معظم رهبری در همه بقاع شهرستان رشت برگزار خواهد شد.

کریمی با اشاره به اینکه شهرستان رشت دارای ۲۰۷ بقعه متبرکه است، تصریح کرد: در سالجاری تاکنون ۸ وقف جدید با انواع نیات در شهرستان به ثبت رسیده است، این شهرستان ۴۰۰ موقوفه با ۴۵۰۰رقبه دارد.

انتهای پیام

captcha