آموزش قرآن به 5هزار قرآن‌آموز در حرم حضرت معصومه(س)/ تحویل سال نو با سخنرانی آیت‌الله مکارم
کد خبر: 3798331
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴

آموزش قرآن به 5هزار قرآن‌آموز در حرم حضرت معصومه(س)/ تحویل سال نو با سخنرانی آیت‌الله مکارم

گروه حوزه‌های علمیه ــ معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضمن اعلام خبر آموزش قرآن به 5هزار قرآن‌آموز از اجرای مراسم تحویل سال نو با سخنرانی آیت‌الله مکارم خبر داد.

آموزش قرآن به 5هزار قرآن‌آموز در حرم حضرت معصومه(س)/ تحویل سال نو با سخنرانی آیت‌الله مکارمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز 25 اسفندماه در نشست خبری تشریح برنامه‌های این آستان مقدس به مناسبت نوروز 98 گفت: مراسم تحویل سال روز 29 اسفند ماه از ساعت 22 با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی و حجت‌الاسلام رفیعی و مومنی انجام می‌شود و گروه همخوانی میعاد و نسیم قر هم به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های حرم در روزهای بعد نیز طبق روال سال گذشته در ساعات مختلف اجرا می‌شود تصریح کرد: در روز شهادت امام موسی کاظم(ع) بعد از نماز عشاء، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین بندانی و در روز مبعث یعنی 14 فروردین ماه هم سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی برگزار خواهد شد.

احمدی افزود: برپایی مراسم نیایش صبحگاهی هرروز بعد از نماز صبح، سخنرانی قبل از اذان ظهر و قبل ز اذان مغرب همچنین برپایی محفل انسان با قرآن در روزهای پنجشنبه یکساعت قبل از مغرب و قرائت زیارت جامعه کبیره و آل یاسین به ترتیب در روزهای پنجشنبه و جمعه از جمله برنامه‌های حرم در نوروز خواهد بود.

وی از برپایی نمایشگاه نوروزی«بهشت بانو» خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه شامل بخش‌های کودک و نوجوان، دیجیتال و سواد رسانه، مسابقه و نمایش، احکام ویژه خانواده با موضوع فقه و زندگی، ایستگاه جوایز، عکاس خانه و زیارت مجازی از 29 اسفند تا 14 فروردین ماه در حرم دائر می شود و از ساعت 10 تا 14 و 17 الی 22 در حرم بر روی علاقه‌مندان گشوده است و در این نمایشگاه چادر با قیمت مناسب ارائه و به صورت افتخاری دوخته و به علاقه‌مندان تحویل خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر از برپایی نمایشگاه حریم حرم با هدف روایتگری زندگانی حضرت فاطمه معصومه(س) در هشت غرفه خبر داد و افزود: این نمایشگاه از 29 اسفند تا 14 فروردین ماه از ساعت 10 تا 12 برپا خواهد بود همچنین نمایشگاه آفرینش‌های فرهنگی و هنری فاطمی(س) در همین ایام و همین ساعت مورد بازدید علاقه مندان خواهد بود.

احمدی از اجرای طرح پویش ملی کتابخوانی و عکس با موضوع انقلاب اسلامی ایران و زیارت و خانواده از 29 اسفند تا 14 فروردین ماه خبر داد و افزود: ویژه برنامه شبکه‌های اجتماعی آستان مقدس  هم مسابقات عکس موبایل، عکس سلفی خانوادگی برگزار می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس فضای مجازی آستان مقدس به نشانی @astanqom مراجعه کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس قم اجرای برنامه حرم‌شناسی و شخصیت‌شناسی جهت معرفی حرم مطهر، شخصیت و جایگاه فاطمه معصومه(س) و آشنایی با بزرگان و علمای مدفون در حرم خبر داد و اظهار کرد: برنامه پرسمان خانواده با موضوع سبک زندگی فاطمی و زندگی ایرانی و اسلامی با حضور استادان توانمند هر روز دو ساعت قبل از اذان مغرب و دو ساعت بعد از نماز عشاء در روزهای 29 اسفند تا 14 فروردین ماه اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: موزه حرم مطهر هم به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و متنوع‌ترین موزه‌های ایران و تنها موزه استان قم در 25 بخش متنوع پذیرای علاقه‌مندان است که هر روز از ساعت هشت و نیم تا 13 و 13 تا 19:30 به ارائه خدمات می پردازد.

احمدی با اشاره به اجرای طرح «طبیب دوار» از انجام تبلیغ چهره به چهره با حضور مبلغان توانمند و آموزش دیده با موضوع سبک زندگی فاطمی و اسلامی و معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) خبر داد و افزود: این برنامه از 28 اسنفدماه لغایت 14 فروردین ماه در صحن‌های حرم مطهر انجام می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به ایکنا در مورد ایجاد شهرک معارفی در حرم و تقویت برنامه‌های قرآنی بیان کرد: هم اکنون مرکز آموزش کریمه اهل بیت(ع) یکی از موفقترین مراکز قرآنی در کشور و در میان عتبات مقدس است و تاکنون 5 هزار قرآن‌آموز را آموزش داده و 500 حافظ قرآن تربیت کرده است.

احمدی اظهار کرد: شهرک معارفی که هم اکنون در جوار بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) مشغول فعالیت است از برکات آستان مقدس است و بنا داریم در سال 98 این شهرک را در قم هم ایجاد کنیم.

انتهای پیام

captcha