موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی مانع پیشرفت است
کد خبر: 3798354
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی مانع پیشرفت است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل سابق اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت(ع) استان اصفهان، با بیان اینکه موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی مانع پیشرفت است، گفت: تقویت فعالیت‌های قرآنی در گرو هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های متولی امور قرآنی و ارائه برنامه‌ای واحد از سوی آنها است.

تقویت فعالیت‌های قرآنی نیازمند هماهنگی دستگاه‌های متولی است

محمدجعفر پروانیان، مدیرعامل سابق اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت(ع) استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره کم‌وکیف فعالیت‌های قرآنی در سال 97 اظهار کرد: علی‌رغم تعیین اهداف در حوزه فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌ریزی برای تحقق آنها در سال جاری، به دلیل دوگانگی موجود میان وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با ادغام تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی، نتیجه نهایی مناسبی در این خصوص به دست نیامد.
وی افزود: مؤسسات مردمی با تلاش‌های خود رشدی 70 درصدی را در زمینه فعالیت‌های قرآنی تجربه کردند و تدریس و فراگیری علوم قرآنی حدود 30 تا 35 درصد رشد داشت، ولی در مجموع به دلیل کمبود بودجه برایند خوبی شکل نگرفت.
مدیرعامل سابق اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت(ع) استان اصفهان بیان کرد: برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در زمینه فعالیت‌های قرآنی باید ابتدا اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت در نظر گرفته شود و نهادهای حاکمیتی متولی امور قرآنی مانند سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری یکدیگر برای تحقق این اهداف برنامه‌ریزی کنند. نکته دیگر، پشتیبانی از مؤسسات قرآنی به لحاظ بودجه و امکانات است تا ترغیب شوند مطابق برنامه واحد دستگاه‌های متولی امور قرآنی فعالیت کنند.
پروانیان گفت: اگر دوگانگی‌ها در زمینه فعالیت‌های قرآنی رفع شود، شرایط خوبی به وجود می‌آید و اگر این اتفاق نیفتد، شرایط بدتری شکل می‌گیرد. برای بهبود شرایط، هر دستگاه حاکمیتی می‌تواند با توجه به وظایف ذاتی خود برنامه‌هایی را تعریف کرده و به مؤسسات ابلاغ کند تا آنها بر اساس همان برنامه فعالیت کرده و متناسب با فعالیت‌ها، بودجه در اختیارشان قرار بگیرد. این حرکت در مؤسسات مردم‌نهاد نیز باید نهادینه شود تا همه با هم هدفمند و یکدست باشند.
وی تصریح کرد: در جامعه باید روح وحدت و همگرایی حاکم باشد و قرآن که در جامعه ما مهجور واقع شده است، الگو قرار گرفته و اخلاق و رفتار قرآنی در میان مردم رواج پیدا کند.
انتهای پیام

 

 

captcha