بیانیه گام دوم؛ نقشه راه دهه پنجم انقلاب
کد خبر: 3798370
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱

بیانیه گام دوم؛ نقشه راه دهه پنجم انقلاب

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: بیانیه گام دوم ، ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نقشه راه دهه پنجم انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در نشست مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان که امروز، 25 اسفندماه در سنندج برگزار شد، با بیان این مطلب از تشکیل ستادی در استان به منظور عملیاتی کردن برنامه‌های بیانیه گام دوم خبر داد.
وی افزود: متناظر ستاد استانی ، باید در شهرستان ها و مناطق تابعه استان نیز کمیته هایی به منظور پیگیری برنامه‌ها تشکیل و گزارش اقدامات عملی تدوین و به استان ارسال شود.
قربانی با اشاره به شعار سال، حمایت از کالای ایرانی و اقدامات انجام شده در این خصوص، اعلام کرد: در همین راستا، از ابتدای سال خرید کالای ایرانی در دستور کار آموزش و پرورش استان بوده و به منظور حمایت از تولیدکنندگان استانی، اولویت خرید از تولیدات داخل استان است.
وی با تأکید بر نظارت بر فرایند تعلیم و تربیت و ضرورت ارتباط مستمر با فرهنگیان و حضور مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه در واحدهای آموزشی به منظور بررسی و رصد وضعیت مدارس، بیان کرد: برنامه نظارت باید در سال جدید به صورت جدی پیگیری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تأکید بر ضرورت توجه به ایمنی مدارس و اجرایی کردن دستورالعمل بهبود ایمنی مدارس، عنوان کرد: تنبیه بدنی دانش‌آموزان ممنوع است و انتظار می‌رود کلیه معلمان تلاشگر استان و دست‌اندرکاران امر به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی از ابلاغ بخشنامه وزارتی مدرسه محوری خبر داد و با تاکید بر پیگیری جدی مفاد این بخشنامه، اعلام کرد: در اجرای این مهم، بخشنامه ها فقط با امضای وزیر و مدیرکل آموزش و پرورش استان به مدارس ابلاغ می‌شود.
قربانی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ستاد اسکان میهمانان فرهنگی در نوروز ۹۸ پرداخت و با تأکید بر ضرورت تمهید مقدمات و آمادگی برای پذیرش و اسکان میهمانان فرهنگی، یادآور شد: ضمن انتخاب مدارس خوب و ایمن برای اسکان، باید مسایل ایمنی پیش بینی و از افراد با سعه صدر برای پذیرش بهره گرفت.
انتهای پیام

captcha