امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها بومی‌سازی شود
کد خبر: 3798396
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
حجت‌الاسلام نکونام:

امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها بومی‌سازی شود

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بر بومی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: منظور از بومی‌سازی این است که اگر یک منکری در یک شهرستان مطرح است و معروفی باید در آنجا ترویج شود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در آن شهرستان برای ترویج آن معروف و تقبیح آن منکر همه بسیج شوند.

امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان‌ها بومی سازی شود

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، روز گذشته، 25 اسفند در آخرین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان که با حضور جمعی از مسئولین استان در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام ماه رجب، بر بهره‌گیری حداکثری از فضلیت‌های این ماه تأکید کرد و گفت: باید با گسترش معنویت‌ها و ارتقای مسائل اخلاقی، ایمانی و اعتقادی با ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله کنیم.
وی با اشاره به اینکه همگان باید نسبت به وقوع منکرها در جامعه حساس باشیم، افزود: حساسیت داشتن نسبت به منکرها خیلی مهم است لذا وقوع برخی از منکرها در جامعه بسیار دردآور و تکان‌دهنده است.
نماینده ولی فقیه در استان به جشن روز مهندس که چند روز پیش در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد و با حاشیه‌هایی روبه‌رو بود اشاره کرد و ادامه داد: آنچه در این جشن اتفاق افتاد در تراز جمهوری اسلامی و مردم خوب، غیور، مؤمن و متدین استان نبود.
امام جمعه شهرکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را متولی پیگیری و بازخواست از مجریان این برنامه دانست و خاطرنشان کرد: نباید نسبت به چنین منکرهایی در جامعه اسلامی بی‌تفاوت بود زیرا برخی‌ها به دنبال عادی‌سازی اینگونه مسائل هستند تا ارزش‌های نظام را زیر سؤال ببرند که باید با آن‌ها برخورد شود.
نکونام بر گسترش فضای امر به معروف و نهی از منکر توسط مردم در دستگاه های اجرایی تاکید و خاطرنشان کرد: متأسفانه اکنون روحیه شجاعت در میان مردم برای امر به معروف نیست و مردم از گفتن ضعف‌ها خوف دارند لذا رابطین امر به معروف و نهی از منکر در ادارات باید این فضا را برای مردم ایجاد کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مردم را سرمایه نظام خواند و با بیان اینکه همواره باید مردم را راضی نگه داریم، اظهار کرد: رضایتمندی مردم گامی در غلبه بر دشمنان است بنابراین باید ادارات با برنامه ریزی درست بر رضایتمندی مردم بیفزایند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه گردشگری باید ظرفیت انتقال ارزش‌ها را ایجاد کند و ارتقاء بخش باشد، تصریح کرد: گاهی گردشگری‌های ما مخرب می‌شوند که باید با نظارت جدی بر مسائل گردشگری شاهد آثار مخرب آن نباشیم.
نکونام با بیان اینکه راهکار کاهش آسیب‌های چهارشنبه‌سوری برخورد فیزیکی نیست، افزود: باید همواره قبح این آئین زنده باشد و مردم را آگاه کرد که برپایی چنین مراسمی یک عمل خرافی است و دارای ارزش معنوی و ایمانی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان بر بومی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها تاکید کرد و گفت: منظور از بومی‌سازی این است که اگر یک منکری در یک شهرستان مطرح است و معروفی باید در آنجا ترویج شود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در آن شهرستان برای ترویج آن معروف و تقبیح آن منکر همه بسیج شوند.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: خدمت، کرامت‌های مردمی، سلامت اداری، نماز جمعه، پرهیز از تفرقه و تحکیم وحدت از جمله معروف‌هایی است که باید همواره بر آن‌ها تأکید کنیم و برنامه‌ریزی لازم برای اجرای آن ها را داشته باشیم.
نکونام با اشاره به اینکه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید همواره زنده باشد، اضافه کرد: گاهی آثار امر به معروف و نهی از منکر بعد از مدت‌ها آشکار می شود لذا نباید در ادامه این مسیر ناامید شد و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید همواره در جامعه پررنگ باشد.
نماینده ولی فقیه در استان یکی از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر را فعال کردن معاونت مردم به مردم دانست و خاطرنشان کرد: باید فضایی در جامعه ایجاد شود که مردم نسبت به منکرها حساس شوند و خودشان تذکر دهند تا هیچ فردی اجازه انجام منکر به خود ندهد.
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) استان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برگزاری چهار جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان طی سال جاری، گفت: طی این مدت 12 جلسه نیز با حضور معاونین ستاد در استان برگزار شد.
سردار علی‌محمد اکبری از کسب رتبه کشوری توسط چند معاونت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان طی سال 97 خبر داد و افزود: برنامه ریزی معاونت‌های ستاد برای سال آینده نیز به ستاد مرکزی ارسال شده است.
انتهای پیام

captcha