۸ اثر لرستان در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد
کد خبر: 3798424
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷

۸ اثر لرستان در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد

گروه فرهنگی ــ معاون میراث فرهنگی لرستان با اشاره به ثبت غذای جگروز لرستان در آثار ناملموس کشور، گفت: هشت اثر لرستان در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد.

۸ اثر لرستان در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شد/ ثبت غذای جگروزبه گزارش ایکنا از لرستان، زهرا بهاروند، معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان، شنبه، 25 اسفند در جمع خبرنگاران از ثبت هشت اثر لرستان در فهرست آثار ناملموس کشور خبر داد و اظهارکرد: در جلسه کمیته ثبت آثار ناملموس به ریاست مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیا میراث معنوی طبیعی سازمان، پرونده هشت اثر ناملموس استان مطرح شد که با اکثریت آرا ثبت این آثار به تصویب اعضای کمیته رسید.
وی در خصوص ثبت آخرین آثار لرستان در فهرست ناملموس کشور افزود: این آثار شامل ترانه‌های بزران، بزمیری، گُل‌گیس و به نا به نا، مراسم آیینی تاز، نوحه‌خوانی سنتی خرم‌آباد، منظر فرهنگی سقاخانه‌های خرم‌آباد و غذای جگروز است.
بهاروند تصریح کرد: با ثبت این پرونده‌ها تعداد آثار ناملموس ثبت‌شده لرستان در فهرست آثار ملی به 45 اثر می‌رسد.
معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با ذکر این مطلب که تمهیدات لازم برای حضور مسافران نوروزی به لرستان اندیشیده شده است ابراز امیدواری کرد که امسال افزایش مسافران نوروزی در لرستان باشیم.

انتهای پیام

captcha