وقف با ویژگی ماندگاری خود راهکار خوبی برای مبارزه با فقر است
کد خبر: 3798464
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

وقف با ویژگی ماندگاری خود راهکار خوبی برای مبارزه با فقر است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور‌خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که فقر در همه ادوار زندگی انسان با شدت و ضعف وجود داشته، وقف با ویژگی ماندگاری خود راهکار خوبی برای مبارزه با این معضل اجتماعی است.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: وقف سنت حسنه‌ای است که از دیرباز به اشکال مختلف در تاریخ بشر وجود داشته، اما اسلام آن را در مسیری روشن، منطقی، هدفدار، مترقی و دقیق قرار داد.
وی اظهار کرد: از آنجایی که فقر در همه ادوار زندگی انسان با شدت و ضعف وجود داشته، وقف با ویژگی ماندگاری خود راهکار خوبی برای مبارزه با این معضل اجتماعی است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان افزود: با توجه به این‌که وقف، پیش از اسلام نیز وجود داشته و اختصاص به مذهب خاصی ندارد بنابراین مشخص می‌شود که ذات و فطرت بشر علاقه‌مند به ایثار مال، کمک به همنوع و مبارزه با فقر است.
مؤمنی‌مقدم ادامه داد: متأسفانه فقر معضلی است که در همه حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و سلامت مشاهده می‌شود.
وی تأکید کرد: دامنه وقف گسترده است و محدود به حوزه خاصی نیست؛ لذا می‌تواند در همه حوزه‌های مذکور ورود کرده و تأثیرات خوبی از خود به جای بگذارد.
این مقام مسئول بیان کرد: وقف می‌تواند در زمینه اشتغال‌زایی، افزایش تولید، پیشرفت علم و فناوری، بهبود وضعیت بهداشت و درمان، کمک به درمان بیماران صعب‌العلاج، کمک به انجام انواع فعالیت‌های فرهنگی از جمله تولید و نشر محصولات فرهنگی، کمک به تحصیل نیازمندان و هزاران موضوع دیگر تأثیرات شگرفی از خود به جای بگذارد.
وی افزود: با توجه به همه اثرات و کارکردهای خوب و متنوع وقف درجامعه، اگر تنها وقف را به ساخت مسجد و حسینیه و یا برگزاری مراسم مذهبی محدود کنیم حقیقتاً اجحاف بزرگی در حق وقف و جامعه خواهد بود.
مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه استان عنوان کرد: اگر وقف مطابق با نیازهای روز جامعه ایجاد شود می‌تواند خدمات مؤثری برای مردم و جامعه ارائه دهد و بسیاری از چالش‌ها، مشکلات و کاستی‌های جامعه را مرتفع کند.

انتهای پیام

captcha