استقبال از بهار در مترو با اجرای 12 گروه موسیقی اقوام و نواحی
کد خبر: 3798470
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

استقبال از بهار در مترو با اجرای 12 گروه موسیقی اقوام و نواحی

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی متروی تهران از اجرای برنامه استقبال از بهار 98 با عنوان «آوای سرزمین من» در ایستگاه‌های متروی تهران خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران، احسان بیسادی معاون فرهنگی متروی تهران اعلام کرد: با نزدیک شدن به ایام عید و سال جدید، معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران به برگزاری برنامه «آوای سرزمین من ۹۷» در ۱۶ ایستگاه مترو اقدام‌ کرده است.

وی افزود: این برنامه توسط ۱۲ گروه موسیقی اقوام و نواحی از اقوام مختلف ایران در ۱۶ ایستگاه پرتردد اجرا می‌شود.

بیسادی در خصوص اهداف این برنامه گفت: به منظور فراهم كردن لحظاتی شاد برای مسافران متروی تهران، گروه‌های موسیقی از استان‌های گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و شمالی، گیلان، چهار محال و بختیاری، آذربایجان، بوشهر، مازندران، تهران و هرمزگان در ایستگاه‌های منتخب مترو به اجرا می‌پردازند.

وی با اشاره به سابقه برگزاری این برنامه گفت: «این برنامه برای سومین سال پیاپی در روزهای پایانی سال و در طرح استقبال از بهار شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برگزار می‌شود.

بیسادی در ادامه با اشاره به ایستگاه‌های محل برگزاری این برنامه گفت: در حال حاضر 16 ایستگاه متروی تجریش، شهید بهشتی، قلهك، امام حسین (ع)، امام خمینی (ره)، دروازه شمیران، ارم سبز، شوش، راه آهن، میدان جهاد، میدان آزادی و تئاترشهر، ابن سینا، شهرك اكباتان، علم و صنعت و پیروزی میزبان مسافران شهر زیرزمینی در اجرای هنرمندان عرصه موسیقی اقوام مختلف هستند.

گفتنی است مجموعه اجراهای موسیقی «آوای سرزمین من» از روز 22 اسفند آغاز شده و تا 28 اسفند همین ماه ادامه دارد. طی این برنامه هر روز در یک نوبت عصر از ساعت 16 تا19 برای مسافران متروی تهران موسیقی و حرکات آئینی اجرا می‌شود.این برنامه در81  اجرای 150 دقیقه‌ای و در مجموع 12 هزار و 150 دقیقه انجام می‌شود.

همچنین به منظور فضاسازی محیطی معاونت فرهنگی مترو به طراحی و نصب بنرهای فرهنگی با عنوان «شعر و شكوفه» و با موضوع نوروز و نیز راه‌ندازی و ساخت 18 سازه حجمی با موضوعات متنوع در سالن ایستگاه‌های منتخب اقدام کرده‌است.

انتهای خبر

captcha