شهرداری قم همه توان خود را برای ترویج معماری اسلامی به کار می‌گیرد
کد خبر: 3798486
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
شهردار قم در پاسخ به ایکنا:

شهرداری قم همه توان خود را برای ترویج معماری اسلامی به کار می‌گیرد

گروه اجتماعی ــ سقائیان‌نژاد در نشست خبری تشریح دستاورد‌های شهرداری در سال ۹۷ به سه سؤال ایکنا پاسخ داد و در مورد معماری اسلامی گفت: در زمینه نمای ساختمان‌های شهری باید طراحی‌های مناسبی را ارائه دهیم؛ لذا این کار را در حوزه معاونت شهرداری مطرح کردیم تا با همکاری نظام مهندسی به نتیجه برسد.

زباله‌جمع‌کن‌های شهری جذب شرکت تحت نظارت شهرداری خواهند شدبه گزارش ایکنا از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم، امروز، یکشنبه، 26 اسفندماه در نشستی خبری با تشریح فعالیت‌های این نهاد در سال جاری بیان کرد: شهرداری محوریت اجرایی شهر را عهده‌دار است؛ لذا در ارتباط با توسعه قم یک مجمع تشکیلاتی ایجاد و برنامه‌های سه ساله خود را بررسی کردیم و نتایج مطلوبی را به دست آورده‌ایم.

وی افزود: وضعیت توسعه شهر قم به انسجام خوبی رسیده‌ است اما مشکلاتی هم وجود دارد که برای رفع آن تلاش کردیم، تبدیل سیستم بودجه‌ریزی شهرداری به صورت الکترونیکی انحام شده و سیتسم عملکردی شهر قم هم آماده است.

افتتاح 110 میلیارد پروژه در قم

شهردار با بیان اینکه حدود 110 میلیارد پروژه در شهر قم افتتاح شده‌ است، اظهار کرد: حدود 110 بوستان در شهر قم در سال 97 احداث شده، همچنین راه‌اندازی قطار شهری از جمله پروژه‌های ما در آینده است که بخش عظیمی از این پروژه به ارز مربوط می‌شود که باید از خارج کشور بیاوریم و امیدوارم با حل مشکلات ارزی به زودی به مرحله بهره‌برداری برسد.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه 24 آتش‌نشانی در حال حاضر فعال است، اظهار کرد: در حال انجام برنامه‌هایی که تحت عنوان پروژه قم 1400 مطرح است هستیم تا با دقت به ثمر برسد.

وی بیان کرد: زیربنای کارهای فرهنگی در شهر قم قوی نیست و بسیاری از مشکلات این شهر نیز در حوزه کارهای فرهنگی است، در سال 98 به دنبال این هستیم که مسئله فرهنگ شهری وشهروندی با تأکید بر سخنان رهبری رأس محور فعالیت‌ها قرار بگیرد و در زمینه ارتقای نشاط اجتماعی و بهبود وضعیت معیشتی مردم تلاش کنیم.

عدم توجه شهرداری به نمای اسلامی
شهردار استان در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر علت عدم توجه شهرداری به نمای اسلامی گفت: متاسفانه در حال حاضر نمای ساختمان‌های شهر قم تحت تاثیر فرهنگ غربی است و فرهنگ غربی هم بر مبنای زور(لغو) است و با فرهنگ اسلامی که بر مبنای تزکیه است بسیار فاصله دارد؛ لذا در حال حاضر باید برای این فرهنگ غربی که به عنوان یک تهاجم فرهنگی از آن یاد می‌شود چاره‌اندیشی نهایی صورت بگیرد و در این راستا با نظام مهندسی صحبت‌هایی داشتیم که اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: اگر در زمینه نمای ساختمان‌های شهری طراحی‌های مناسبی را ارائه دهیم می‌توانند از این طرح‌ها به عنوان الگوی ساخت استفاده کنند و این کار را در حوزه معاونت شهرداری مطرح کردیم و تلاش بر این است که با همکاری نظام مهندسی، محدودیت‌ها را کاهش دهیم و این اقدام درست را به ثمر برسانیم.

کودکان کار

سقائیان‌نژاد در پاسخ به بخش دیگری از سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر این که آیا جمع کردن کودکان کار در سطح شهر، پاک کردن صورت مسئله توسط شهرداری نیست؟ بیان کرد: وظیفه شهرداری جمع کردن آن‌هاست و اقدامات و حمایت‌های بعد از آن از جمله آموزش و روانشناسی کودکان به عهده بهزیستی است و از حوزه کاری ما خارج است اما اگر معاونت شهری در شهرداری تشکیل شود آن موقع می‌توانیم بگوییم صفر تا صد این کار به عهده شهرداری است تا در راستای فرهنگ سازی و کاهش این آسیب اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهیم.

سقائیان‌نژاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر افزایش افراد متفرقه با عنوان زباله جمع‌کن‌های شهر قم در ماه‌های اخیر و اقدامات شهرداری برای مقابله با این افراد بیان کرد: زباله جمع‌کن‌ها برای خودشان زباله جمع نمی‌کنند و کسانی آن‌ها را استخدام می‌کنند و متأسفانه در نهایت فساد ایجاد می‌شود؛ در این راستا تظاهراتی هم در مورد اعتراض به وضعیت موجود زباله‌جمع‌کن‌های شهری از سوی افراد علاقه‌مند به محیط زیست انجام شده‌است.

وی افزود: ما در این زمینه طرح‌هایی داریم که یکی از آن‌ها ایجاد شرکت برای این افراد است تا این افراد زیر نظر شهرداری جذب شرکت شوند؛ لذا با معاونت سیاسی استانداری برای اجرای این طرح اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام‌

captcha