اسکان ۲۲۰ مدرسه در سمنان برای مسافران نوروزی
کد خبر: 3798575
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

اسکان ۲۲۰ مدرسه در سمنان برای مسافران نوروزی

گروه اجتماعی ــ مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال ۲۲۰ مدرسه با یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس از ایوانکی تا میامی برای مسافران نوروزی تجهیز و مهیا شده است.

اسکان ۲۲۰ مدرسه در سمنان برای مسافران نوروزی

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد دستورانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان ظهر امروز، 26 اسفند در جمع اصحاب رسانه از ثبت نام دو هزار نفر به‌صورت اینترنتی برای اقامت در مدارس استان طی ایام نوروز خبر داد و افزود: امسال ۲۲۰ مدرسه با یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس از ایوانکی تا میامی برای مسافران نوروزی تجهیز و مهیا شده که طی ایام عید خدماتی نظیر اسکان را ارائه خواهند داد.

وی ادامه داد: اقامت طی نوروز امسال در مدارس استان سمنان رشد هفت‌درصدی داشته که برای ارائه خدمات بهتر به مسافران ۵۰۰ نفر از فرهنگیان در ستادهای اسکان مستقر و به مسافران خدمات لازم را ارائه خواهند داد.

دستورانی با تأکید بر اینکه مبالغ دریافتی از مسافران صرف هزینه‌های همان مدرسه می‌شود، یادآور شد: این مبلغ برای فرهنگیان طی هر شب اقامت ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان، کارکنان دولت هر شب ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان و افراد عادی ۷۰ هزار تومان در نظر گرفته‌ شده است.

به گفته دستورانی، ۱۷ پایگاه برای خدمات‌دهی و راهنمایی به مسافران ایجاد شده که مدارس استان سمنان از ۲۸ اسفندماه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی خواهند بود که با توجه به مهمان‌نوازی مردم استان غیر فرهنگی‌ها نیز می‌توانند از مدارس استفاده کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان با بیان اینکه ۸۰ هزار نفر در نوروز گذشته و بیش از ۱۰۰ هزار نفر در تابستان امسال از خدمات اقامتی آموزش‌وپرورش استان بهره‌مند شدند، ابراز کرد: در مجموع مدارس پذیرای ۱۸۰ هزار نفر مسافر بودند.

انتهای پیام

captcha