روحانیت، نبض قدرت نظام اسلامی است
کد خبر: 3798604
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

روحانیت، نبض قدرت نظام اسلامی است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: روحانیت محور وحدت و یکپارچگی ملی و نبض قدرت نظام اسلامی است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اراک، امروز، 26 اسفندماه به‌مناسبت ولادت با سعادت حضرت جوادالائمه(ع) در جمع طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی که در حسینیه بیت امام جمعه برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران با حمایت‌های جامعه روحانیت از آحاد ملت به پیروزی رسید و اهداف و آرمان‌های نظام نیز با وجود موثر این قشر محقق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نقش روحانیت در جریان انقلاب اسلامی محوری است و باید روز به روز تقویت شود، گفت: جامعه روحانیت از انقلاب اسلامی برای خود حساب ویژه باز نکرده و هر چه می‌خواهد برای آبادانی و توسعه کشور است.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: دشمنان نظام اسلامی به‌دنبال ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت هستند و به همین دلیل باید تقویت ارتباط این اقشار آگاهانه دنبال شود و حوزه‌های علمیه در این زمینه نقش مهمی دارند.
وی ادامه داد: روحانیان با اشاعه اخلاق و اعمال شایسته در راهبری و هدایت‌گری معنوی جامعه نقش محوری دارند که این مهم باید از سوی اساتید حوزه به صورت کاربردی برجسته‌سازی شود.
امام جمعه اراک اظهار کرد: با توجه به گستره رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی، حوزه‌های علمیه به عنوان سنگر محکم در مقابله با هجمه فرهنگی وظیفه خطیری در قبال جامعه برعهده دارند. اتحاد حوزه‌های علمیه زمینه لازم برای پیشرفت علمی و تربیتی طلاب را فراهم می‌کند و طلبه‌های انقلابی را تحویل جامعه می‌دهد.
وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه با اتحاد، تجربه‌های علمی خود را در اختیار هم قرار دهند و محیط علمی را برای طلاب و علاقه‌مندان علوم حوزوی فراهم کنند. روحانیان با ساده‌زیستی، الگوسازی و حضور فعال در تمام عرصه‌ها باید بیش از پیش در انتشار فرهنگ دینی و مذهبی تلاش کنند تا توطئه‌های دشمنان خنثی شود.
انتهای پیام

captcha