خودسازی جزء با تعلیم فکری و معنوی انجام نمی‌شود
کد خبر: 3798624
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

خودسازی جزء با تعلیم فکری و معنوی انجام نمی‌شود

گروه فرهنگی ـ فرمانده سپاه ناحیه همدان با تاکید بر اینکه تمدن سازی و پس از آن جامعه سازی بدون خودسازی محقق نخواهد شد، گفت: هر فرد قبل از اینکه تمدن‌سازی را محقق کند باید خودسازی را انجام دهد و خودسازی وظیفه‌ای است که جزء با تربیت و تعلیم فکری و معنوی انجام نمی‌شود.

خودسازی جزء با تعلیم فکری و معنوی انجام نمی‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، علی بقایی فرمانده سپاه ناحیه همدان ضمن تبریک میلاد با سعادت جوادالائمه(ع) امروز 26 اسفند در مراسم تجلیل از فعالان فرهنگی و اجتماعی سپاه ناحیه همدان گفت: استمرار در محیط فرهنگی و اجتماعی نقشی اساسی دارد و در این حوزه باید از تئوری‌ها گذر کرد.
وی با تاکید بر اینکه عمل ما باید فرهنگی و رویکرد ما انقلابی باشد، گفت:افرادی که در محیط‌های بسیج ایفای نقش می‌کنند باید رفتارشان به گونه‌ای باشد که موجب زینت انقلاب و بسیج باشد.
بقایی با تاکید بر اینکه 22 بهمن امسال با توجه به تعبیر رهبر معظم انقلاب که گام دوم انقلاب شروع شده است، گفت: در پیشبرد گام دوم انقلاب نقش فعالان فرهنگی و اجتماعی باید موثرتر باشد.
وی تصریح کرد: هرکس با مطالعه دقیق این بیانیه نقش خود را در این بیانیه پیدا کند چراکه در این بیانیه بر اساس افقی که طراحی شده هر حرکتی که در راستای تمدن نوین اسلامی شکل گیرد راهبردی است.
فرمانده سپاه ناحیه همدان با تاکید بر اینکه تمدن سازی و پس از آن جامعه سازی بدون خودسازی محقق نخواهد شد، گفت: هر فرد قبل از اینکه تمدن‌سازی را محقق کند باید خودسازی را انجام دهد و خودسازی وظیفه‌ای است که جزء با تربیت و تعلیم فکری و معنوی انجام نمی‌شود.
وی خاطر نشان کرد: مجموعه فعالیت‌های فرهنگی در بسیج همراه با تعلیم و تربیت است، هنگامی که محیط فرهنگی برای انجام فعالیت‌های انقلابی است معروفات خود را نشان می‎دهد و منکرات از آن جامعه می‌رود.
حجت‌الاسلام عبدالله پور مبلغ فرهنگی ناحیه همدان نیز در این مراسم گفت: همه انسان‌ها دارای هدف و یک مسیر هستند که آن رسیدن به وجود آقا امام زمان(عج) است.
وی با اشاره به سوره مبارکه حمد و سخنی از حضرت علی (ع) گفت: انسان باید خودش را در معرض تربیت و ربوبیت خداوند قرار دهد و اگر بخواهیم در این دنیا رستگار شویم باید مشغول مولا و رب خود باشیم، نقش همه ما در این همه ادعا و نابسامانی باید در مسیر خدا باشد.
وی در پایان گفت: افتخار بسیج و فعالان فرهنگی و اجتماعی این است که در نظامی خدمت می‌کنیم که گام دوم انقلاب را با عنایت حضرت ولی عصر عج الله برمی‌دارد.
انتهای پیام

captcha