چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در یزد معرفی می‌شود
کد خبر: 3798631
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در یزد معرفی می‌شود

گروه فرهنگی- رئیس حوزه هنری استان یزد از انتخاب و معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی سال 97 در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، محمدصادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری استان یزد 25 اسفندماه در دیدار با عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد بر تعامل، همفکری و همکاری بیش از پیش دو نهاد در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی هنری استان تأکید کرد.
کوچک‌زاده با اشاره به اینکه «هفته هنر انقلاب اسلامی» هرسال هم‌زمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی از 20 تا 26 فروردین با اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع در یزد برگزار می‌شود، همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها به ویژه سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری را در اجرای این برنامه‌ها در سال آینده خواستار شد.
وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: حضور هنرمندی چون شما در این سازمان منشأ خیر بوده و تحولات خوبی در عرصه فرهنگی هنری صورت گرفته که امیدواریم با قوت بیشتری تداوم داشته باشد.
رئیس حوزه هنری استان با بیان اینکه در هفته هنر انقلاب، چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان در سال 97 انتخاب و معرفی می‌شود اظهار کرد: این هنرمند توسط هیأتی حقیقی و حقوقی از بین رشته‌های مختلف هنری و ادبی انتخاب و به ستاد مرکزی در تهران معرفی خواهد شد.
کوچک‌زاده ادامه داد: در نهایت با رأی هیأت انتخاب 70 نفره متشکل از هنرمندان شاخص و پیش‌کسوت و چهره‌های برتر فرهنگی هنری کشور، هنرمند برتر انقلاب اسلامی سال 97 کشور انتخاب و تجلیل می‌شود.
به گفته وی هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد نیز در ویژه برنامه‌ای از نفرات برگزیده و چهره برتر هنر انقلاب استان تقدیر خواهد شد.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان با اشاره به لزوم معرفی و زنده نگه‌داشتن حماسه دهم فروردین 1357 مردم یزد علیه رژیم ستمشاهی گفت: یزد، یکی از استان‌های پیشگام در انقلاب بوده و حوزه هنری استان مجموعه دو جلدی کتاب «دهم فروردین» (تحلیلی بر تاریخ انقلاب اسلامی یزد) به همت جواد بهبود زاده تولید کرده است.
عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد نی زدر این نشست با بیان اینکه حوزه هنری استان در شرایط فعلی، بی‌تکلف و بی‌ادعا فعالیت‌های گزینش شده، خوب و مؤثری انجام می‌دهد اظهار کرد: حوزه هنری با برگزاری محافل طنز «قندشکن» در عرصه شعر طنز و ادبیات جریان خوبی را در استان رقم زده که امیدواریم این جریان‌سازی همچنان ادامه داشته باشد و به کشف و پرورش بیش از پیش استعدادهای ادبی جوان کمک کند.
ملازینلی افزود: حوزه هنری با رصد فعالیت‌های فرهنگی هنری استان به‌ویژه در زمینه شعر و ادب منشأ اثر بوده و در عرصه‌های هنری، اجتماعی و جریان فرهنگی نیز اثرگذار بوده است.
وی ادامه داد: با همراهی، همدلی، تعامل سازنده و هماهنگی می‌توانیم فرهنگ و هنر استان را ارتقا دهیم و شاهد اجرای آثار خوب و ارزشمند در سطح شهر باشیم.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد همچنین آمادگی این سازمان را برای گسترش همکاری‌ با حوزه هنری به خصوص ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان اعلام کرد.
وی در پایان با قدردانی از رئیس حوزه هنری یزد و خالقان آثار، این محصولات را آثاری خوب و ارزشمند دانست و بر تولید، انتشار و توزیع آثار بومی تأکید کرد.
یادآور می‌شود در این دیدار، حکم انتصاب عباس ملازینلی به عنوان عضو هیأت انتخاب «چهره برتر هنر انقلاب» در استان که از طرف معاون هنری حوزه هنری کشور و دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی صادر شده، اعطا شد.

انتهای پیام

captcha