کاشان دو هزار و ۲۹۲ موقوفه دارد
کد خبر: 3798641
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

کاشان دو هزار و ۲۹۲ موقوفه دارد

گروه اجتماعی - رییس اداره اوقاف کاشان تعداد موقوفات شهرستان کاشان را دو هزار و ۲۹۲ مورد اعلام کرد و گفت: هزار و ۵۲۹ موقوفه، ۱۲ تکیه، ۶۴۸ مسجد، چهار آرامستان، ۹۴ حسینیه، سه دارالقرآن و دو زینبیه در شهرستان کاشان وجود دارد.

کاشان دو هزار و ۲۹۲ موقوفه دارد

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام اصغر توسلی تعداد موقوفات شهرستان کاشان را دو هزار و ۲۹۲ مورد اعلام کرد و اظهار کرد: هزار و ۵۲۹ موقوفه، ۱۲ تکیه، ۶۴۸ مسجد، چهار آرامستان، ۹۴ حسینیه، سه دارالقرآن و دو زینبیه در شهرستان کاشان وجود دارد.
وی با بیان اینکه تعداد رقبات کاشان هشت هزار و ۶۷۴ مورد است، افزود: از این تعداد رقبات پنج هزار و هفتصد و هفتاد و پنج مورد متصرفی، پنج هزار و ۴۲۸ مورد درآمد زا، دو هزار و ۵۹۳ مورد غیر متصرفی، سه هزار و ۲۴۶ مورد نیز فاقد درآمد و ۳۰۶ اشتراک التولیه هستند.
رئیس اداره اوقاف کاشان ضمن اشاره به کاربری رقبات در این شهرستان گفت: ۲۶ درصد این رقبات کاربری مسکونی، ۳۲ درصد مزروعی، پنج صدم درصد خدماتی، ۰.۰۹ درصد تجاری، ۰.۰۰۹ درصد اداری، هشت هزارم درصد زیربنایی، هشت هزارم درصد آموزشی، ۱۲ درصد مذهبی و ۳۰ درصد مابقی با کاربری‌های مختلف دیگر در شهرستان وجود دارد.
وی تعداد بقاع متبرکه را ۱۲۰ بقعه دانست و گفت: این بقاع متبرکه شامل ۱۰۰ امامزاده، ۱۴ آرامگاه، سه حسینیه زیارتی، دو مسجد زیارتی، یک قدمگاه است که در این بقاع متبرکه حدود ۶۰۰ نفر هیئت امنا و خادم ثابت جهت خدمت رسانی به زائران این اماکن متبرکه فعالیت دارند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از وجود ۱۲۰ بقعه متبرکه در کاشان خبر داد و افزود: ۶۰۰ خادم ثابت و هیئت امنا در این بقاع متبرکه جهت خدمت رسانی به مردم مومن و لایتمدار شهرستان فعالیت دارند.
انتهای پیام

captcha