برپایی نوروزگاه در همه‌ شهرستان‌های ایلام
کد خبر: 3798645
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱
شنبه‌زاده خبر داد:

برپایی نوروزگاه در همه‌ شهرستان‌های ایلام

گروه فرهنگی - مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از برپایی نوروزگاه در همه‌ شهرستان‌های استان ایلام خبر داد.

برپایی نوروزگاه در همه‌ی شهرستان‌های ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان ایلام  امروزدر نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: واحدهای مختلف گردشگری بوم گردی، واحدهای طبیعی آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی هستند و در همه شهرستان‌ها نوروزگاه برپا خواهد شد.
وی با بیان اینکه دراین نوروزگاه ها برنامه‌های فرهنگی و شاد در راستای نشاط اجتماعی اجرا می‌شود و به‌منظور تکریم و برخورداری خانواده‌هایی که ایام تعطیلات را در زیر چادر سپری می‌کنند، نوروزگاه‌های سیار نیز در این مکان‌ها برپا خواهد شد تصریح کرد: کار گشت‌های نظارت بر مراکز ارائه خدمات به مسافران آغازشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام تصریح کرد: جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی شهرستان‌های استان در کتابچه‌های جداگانه معرفی‌شده‌اند و به مسافران عرضه می‌شوند .
شنبه‌زاده از برپایی سوغات‌سراهای مختلف در استان خبر داد و گفت: در 8 نقطه استان ایلام نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغاتی در ایام نوروز برپا می‌شود و با اجرای طرح نوروز گاه‌های سیار، در جشن نوروزی مردم سهیم خواهند شد.
وی با بیان اینکه فعالیت‌های نظارتی و تبلیغاتی ستاد خدمات سفر در استان آغازشده است، گفت: پایگاه اطلاع‌رسانی در ورودی پایانه مرزی مهران ایجادشده که به گردشگران خارجی راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهد داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام با تأکید بر اینکه ۱۴ اثر تاریخی در سال ۹۷ در فهرست آثار ملی ثبت‌شده است، تصریح کرد: کاوش‌های جدیدی در تپه قرّان دهلران در حال انجام است و احتمالاً شهر گم‌شده ماداکتو در این محل واقع‌شده باشد.
شنبه‌زاده با بیان اینکه ۳۷ حفار غیرمجاز آثار باستانی در استان دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: در حفاری غیرمجاز سیروان ۶ حفار غیرمجاز دستگیر شدند و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
وی در پایان عنوان کرد: شمار تلفن 09629 شماره رسیدگی به شکایات حوزه میراث فرهنگی است و کمتر از یک روزبه شکایات رسیدگی خواهد.
انتهای پیام
captcha