فرار ۶۰ هزار نفر از آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش
کد خبر: 3798658
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶

فرار ۶۰ هزار نفر از آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش

گروه بین‌الملل ــ نیروهای دموکراتیک سوریه «قسد» امروز، یکشنبه اعلام کردند: حدود ۶۰ هزار نفر که بیشتر آن‌ها غیرنظامیان بوده‌اند، از آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در شرق سوریه گریختند.

به گزارش ایکنا؛ ایلنا نوشت: سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه به خبرنگاران گفت: ۲۹ هزار و ۶۰۰ نفر که بیشتر آنها خانواده‌های عناصر مسلح داعشی بودند، از زمانی که نیروهای کُرد مورد حمایت آمریکا روستای الباغوز و مناطق اطراف آن در حوالی رود فرات را محاصره کردند، تسلیم شده‌اند.

این نیروها اعلام کردند که پنج هزار نفر از عناصر داعشی در این میان حضور دارند. 

جبرئیل گفت که ۳۴ هزار غیرنظامی دیگر نیز منطقه الباغوز را تخلیه کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کردند: هزار و ۳۰۶ عنصر تروریستی نیز به هلاکت رسیده‌اند. علاوه بر این، بسیاری از این عناصر در جریان حمله نهم ژانویه کشته شدند. این در حالی است که ۸۲ نفر از نیروهای دموکراتیک کشته و ۶۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند. 

این نیروها همچنین گفتند: ۵۲۰ عنصر افراطی دیگر در عملیات ویژه در آخرین پایگاه داعش اسیر شده‌اند. 

ساکنان سابق این مناطق اظهار کردند: صدها غیر نظامی طی ماه‌های گذشته بر اثر بمباران شدید توسط ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا کشته شدند. همچنین بسیاری از روستاهای این مناطق در طول مرز با عراق با خاک یکسان شدند. 

نیروهای دموکراتیک سوریه گفتند: ده‌ها هزار نفر از کسانی که طی ماه‌های اخیر از مناطق تحت کنترل داعش گریخته‌اند به اردوگاه «الهول» در شمال شرقی سوریه پناه برده‌اند.

سازمان ملل اعلام کرد: این اردوگاه در حال حاضر شامل ۶۷ هزار نفر پناهنده است که ۹۰ درصد آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. 

این سازمان تأکید کرد: این رقم بسیار فراتر از ظرفیت اردوگاه مذکور است و عوامل اردوگاه نیز می‌گویند که امکانات کافی برای تأمین نیازهای آوارگان در زمینه غذا، دارو و چادر را نداشته و نسبت به شیوع بیماری‌ها هشدار داده‌اند. 

انتهای پیام

captcha