ویژه برنامه نوروزگاه در ۸۱ نقطه خراسان جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3798683
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹

ویژه برنامه نوروزگاه در ۸۱ نقطه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ویژه برنامه نوروزگاه در ۸۱ نقطه استان برگزار می‌شود.

ویژه برنامه نوروزگاه در ۸۱ نقطه خراسان جنوبی برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسن رمضانی، امروز ۲۶ اسفند، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال جاری دو جلسه ستاد خدمات سفر در استان برگزار شده و کمیته‌های ده گانه ستاد خدمات سفر طبق ابلاغ استاندار فعال شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ اقامتگاه بوم گردی فعال در سطح استان وجود دارد، افزود: امسال در سطح استان ۱۸ موزه فعال وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۴۰۵ غرفه بازارچه‌های صنایع دستی در سطح استان، تصریح کرد: در ۸۱ نقطه استان نوروزگاه‌هایی از ۲۵ اسفندماه در زمینه معرفی آداب و رسوم مردم استان فعالیت خواهند داشت.

رمضانی بیان اینکه ۴۵ سیاه چادر نیز در ایام نوروزی در سطح استان فعالیت خواهند داشت، افزود: ظرفیت اقامتگاه‌های بوم گردی سطح استان در این ایام هفت هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال ظرفیت ۱۵۰ هزار نفر شب اقامت در استان فراهم شده است، تصریح کرد: سال گذشته مدت اقامت در استان به طور متوسط به دو شب رسید که امیدواریم در سال جاری این رقم افزایش داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۱۵۰ اثر تاریخی در ایام نوروز پذیرای گردشگران است، اظهار کرد: نرخ رشد گردشگران در سال‌های اخیر بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است.

رمضانی بیان کرد: از مهرماه سال گذشته تا ۲۴ فرورین ماه سال جاری فروش صنایع دستی در استان شش میلیارد تومان بوده و تا پایان مهرماه نیز بیش از چهار میلیارد فروش صنایع دستی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: رباط چاه گنبد در حدفاصل دیهوک به سه راهی فردوس توسط سرمایه‌گذار به اقامتگاه بوم گردی تبدیل شده و همچنین دومین کمپ کویری استان در ۱۵ کیلومتری شهر بشرویه نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ارگ کلاه فرنگی همراه با نمایشگاه عکس نیز آماده بازدید مسافران خواهد بود، افزود: در ایام نوروز سال گذشته سه میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر وارد استان شدند.

رمضانی یادآور شد: اپلیکیشن معرفی استان رونمایی شده است لذا مسافران می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۱۷۵ فایل را دانلود و از خدمات آن استفاده کنند.

انتهای پیام

 

 

captcha