میزبانی از زائران نوروزی در ۸ بقعه متبرکه بیرجند و درمیان
کد خبر: 3798691
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
از ۲۸ اسفندماه صورت می‌گیرد؛

میزبانی از زائران نوروزی در ۸ بقعه متبرکه بیرجند و درمیان

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان گفت: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری میزبانی از زائران نوروزی در ۸ بقعه متبرکه شهرستان بیرجند و درمیان از ۲۸ اسفندماه آغاز می‌شود.

میزبانی از زائران نوروزی در 8 بقعه متبرکه بیرجند و درمیانحجت‌الاسلام اسماعیل مختاری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، با بیان اینکه طرح آرامش بهاری هر سال طی تعطیلات نوروزی در بقاع متبرکه سراسر کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح در راستای لبیک گفتن به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه جاری آغاز و تا 14 فروردین‌ماه 97 ادامه دارد، تصریح کرد: این طرح در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران اماکن متبرکه برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان با بیان اینکه اجرای طرح آرامش بهاری اثرات مثبتی بر اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان می‌گذارد، افزود: این طرح که در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری و تفریحی اجرا می‌شود، موجب آشنایی افراد به ویژه نسل جوان با مسائل مختلف اعتقادی، مذهبی و دینی می‌شود.
مختاری از اجرای طرح آرامش بهاری در 8 بقعه متبرکه شهرستان بیرجند و درمیان خبر داد و گفت: امزادگان باقریه، امامزاده سید تاج‌الدین علی(ع)، امامزاده سید محمد نقیب، امامزاده سیدعبدالعزیز علوی، امامزاده سیدابراهیم رضا(ع)، مجتمع فرهنگی ـ مذهبی فریزنوک، امامزاده سیده‌زهرا(س) نوزاد و مجتمع فرهنگی ـ مذهبی مقدر میزبان طرح آرامش بهاری هستند.
وی از برپایی خیمه معرفت در امامزادگان باقریه(ع)، امامزاده سیده‌زهرا(س) روستای نوزاد و امامزاده سیدابراهیم رضا(ع) خبر داد و گفت: مبلغان دینی در این طرح فرصت را غنیمت شمرده و در خیمه‌های معرفت به بیان احکام شرعی، پاسخ به شبهات و مسائل دینی می‌پردازند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند و درمیان اقامه نماز جماعت، مشاوره وقف، پاسخگویی به مسائل شرعی، سخنرانی روزانه، غبا روبی، قرائت ادعیه، مسابقات فرهنگی، برپایی جشن ولادت امام علی(ع)، مراسم وفات حضرت زینب(س)، مراسم روز طبیعت را از دیگر برنامه‌های اجرایی در قالب طرح آرامش بهاری عنوان کرد.
انتهای پیام

captcha