اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن ‌در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3798695
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن ‌در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در این دانشگاه ‌همزمان با سراسر کشور خبر داد.

اجرای طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

تیمور نظری‌فرد، رییس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، در تشریح طرح قرآنی «سراج» این دانشگاه، اظهار کرد: این طرح در چهار مرحله و در بازه زمانی چندماهه از 8 اسفندماه سال جاری تا 10 شهریورماه سال 98 در حال اجرا است، که حفظ سوره‌های «ناس تا زلزال» در مرحله نخست، حفظ سوره‌های «طارق تا بینه» در مرحله دوم، حفظ سوره‌های «نبأ تا بروج» در مرحله سوم و حفظ کل جزء 30 را در مرحله پایانی شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در پایان هر مرحله از دانشجویان جهت راه‌یابی به مرحله بعدی آزمونی گرفته می‌شود، بیان کرد: این آزمون‌‎ها به صورت حضوری و شفاهی و با تأیید ستاد دانشگاه فرهنگیان استان در محل پردیس‌های خواهران و برادران برگزار می‌شود، ضمن اینکه آزمون پایانی این طرح به صورت غیرحضوری و کتبی در سامانه LMS برگزار خواهد شد.
نظری‌فرد با برشمردن اهداف اجرای این طرح، گفت: ترویج و گسترش حفظ قرآن کریم در پردیس‌ها و مراکز دانشگاه فرهنگیان، تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش کمی حافظان قرآن، آشنایی دانشجومعلمان با معارف غنی جزء 30 و توانمندی سازی آنان در مسیر حفظ قرآن و ایجاد فضای انس با قرآن کریم در میان دانشجومعلمان، اساتید و کارکنان از اهداف برگزاری این طرح است.
وی افزود: مخاطبان این طرح، علاوه بر دانشجومعلمان، مهارت‌آموزان ماده ۲۸، اساتید و کارکنان این دانشگاه هستند و در همین راستا، ستاد استانی هم تشکیل شده که زمینه‌سازی برای اجرای آن، نظارت بر روند اجرا، انتخاب و دعوت از اساتید قرآنی، تعیین نفرات برتر، تقدیر از برگزیدگان مرحله پایانی و ارسال گزارش و مستندات مربوطه به ستاد عالی طرح، برعهده این ستاد است.

انتهای پیام

captcha