زمینه‌سازی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری برای فعالیت‌های‌ قرآنی دانشجویان
کد خبر: 3798771
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱

زمینه‌سازی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری برای فعالیت‌های‌ قرآنی دانشجویان

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: این دانشگاه با در اختیار داشتن ۱۰۰۰ دانشجو، زمینه فعالیت‌های گسترده قرآنی و فرهنگی را برای دانشجویان در پردیس‌ها و مرکز آموزشی و نیز سرا‌های دانشجویی، فراهم کرده است.

تیمور نظری‌فرد، رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با بیان کلیتی از ساختار این دانشگاه، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان استمرار فعالیت‌های مراکز تربیت معلم سابق است که در سال 1391 با تغییر وضعیت این مراکز به دانشگاه فرهنگیان فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در استان چهارمحال و بختیاری با 2 پردیس و یک مرکز آموزش عالی، پردیس بحرالعلوم برای برداران و پردیس باهنر برای خواهران و نیز مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخشهر برای برادران با مجموع 1000 دانشجومعلم کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان و ادبیات فارسی، مشغول فعالیت است.
نظری‌فرد فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه را متنوع و گسترده خواند و تصریح کرد: این دانشگاه با در اختیار داشتن 1000 دانشجو به صورت شبانه‌روزی زمینه فعالیت‌های گسترده فرهنگی ـ قرآنی را برای دانشجویان در پردیس‌ها و مرکز آموزشی و نیز سراهای دانشجویی، فراهم کرده است ضمن اینکه اساتید و کارکنان نیز در این طرح‌ها و برنامه‌ها شرکت مستمر دارند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان برگزاری مرحله استانی جشنواره فرهنگی و اجتماعی دانشجومعلمان به صورت همزمان با سراسر کشور را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی این دانشگاه در آینده نزدیک برشمرد و افزود: بیست و نهمین دوره این جشنواره با عنوان ـ«چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افتخار به گذشته، و امید به آینده» در شش بخش «فعالیت‌های قرآنی»، «فعالیت‌های عترت و معارف دینی»، «فعالیت‌های ادبی»، «فعالیت‌های هنری»، «فعالیت‌های پژوهشی و نرم‌افزار» و «هنرهای نمایشی و آوایی» و در مجموع، در 41 رشته برگزار می‌شود.
نظری‌فرد در خصوص بخش قرآنی این مسابقات، بیان کرد: این بخش در 10 رشته قرائت(تحقیق)، قرائت(ترتیل)، حفظ یک، پنج، 10، و 20 جزء و نیز حفظ کل قرآن کریم، اذان، دعا و مناجات‌خوانی، تواشیح و همخوانی، از 17 تا 20 فروردین 1398 برگزار شد و نفرات برگزیده به مرحله منطقه‌ای این مسابقات معرفی شدند.
وی برگزاری «طرح سراج» را یکی از طرح‌های در حال در این دانشگاه خواند و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور برای دانشجویان، کارکنان و اساتید و با تمرکز بر حفظ جزء 30 قرآن کریم از اسفندماه سال جاری آغاز شده و تا پایان شهریور 1398 ادامه دارد.
نظری‌فرد با اشاره به طرح دیگر این دانشگاه در حوزه مباحث قرآنی، اضافه کرد: طرح «دوشنبه‌های قرآنی» با هدف آشنایی دانشجویان این دانشگاه با قرائت و روخوانی قرآن و نیز بهره‌مند کردن آنان از برنامه‌های مذهبی و فرهنگی، در سراهای دانشجویی برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به واگذاری بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن به دانشگاه فرهنگیان، اضافه کرد: کانون قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری نیز از این فرصت خوب برای معرفی آثار، برنامه‌ها و طرح‌های مرتبط با قرآن و معارف اسلامی بهره خواهد جست.
نظری‌فرد در تشریح برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان با محوریت علوم قرآنی و معارف دینی، خاطرنشان کرد: از مهرماه سال 1396 تا بهمن‌ماه سال 97 بالغ بر 120 برنامه متنوع و کاربردی به دانشجویان، کارکنان و اساتید این دانشگاه ارائه شده که کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری برنامه‌های مناسبتی، جلسات پرسش و پاسخ، هم‌اندیشی، اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین، آموزش‌های مرتبط با طب اسلامی، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، محفل انس با قرآن کریم، حضور دانشجویان بر مزار شهید محسن حججی، برگزاری مراسم شبی با قرآن، حلقه‌های معرفتی، جلسات تدبر در قرآن، تحلیل و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه با حضور مدرس و روحانیان حوزه علمیه قم، از جمله مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

انتهای پیام

captcha