جمع‌آوری بیش از چهار میلیارد تومان صدقه در سمنان
کد خبر: 3798804
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

جمع‌آوری بیش از چهار میلیارد تومان صدقه در سمنان

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از جمع‌اوری چهار میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان صدقه در استان خبر داد و گفت: این استان در پرداخت صدقه رتبه چهارم را به خود اختصاص داده‌ است.

جمع‌آوری بیش از چهار میلیارد تومان صدقه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان امروز 27 اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم نیکوکار استان با پرداخت چهار میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان صدقه، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده‌اند اظهار کرد: میزان مشارکت مردم استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱۳ درصدی رشد داشته است.

وی ادامه داد: این استان طی سال نیز ۹۶ رتبه چهارم را در پرداخت صدقه به خود اختصاص داده که در این راستا مردم این استان در سال گذشته سه میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان در پرداخت صدقه مشارکت کردند.

رضوی افزود: صدقه‌های جمع‌آوری‌شده در سرفصل‌های کمک‌هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان، بهداشت و درمان، تأمین جهیزیه و مسکن نیازمندان و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد هزینه می‌شود که در این راستا بر اساس جمعیت استان سمنان هر فرد روزانه به‌طور میانگین ۱۵ تومان صدقه پرداخت می‌کند زیرا سرانه کشوری برای پرداخت صدقه در هرروز یازده تومان است که بر این اساس میزان مشارکت مردم استان بیش از میانگین کشوری به شمار می‌رود.

مدیرکل امداد استان سمنان متذکر شد: مردم استان دریازده ماهه گذشته سال جاری چهار میلیارد ۲۷۹ میلیون تومان در این سرفصل‌ها مشارکت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۵۲ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

captcha