شعر آیینی سرچشمه معارف دینی است
کد خبر: 3798813
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

شعر آیینی سرچشمه معارف دینی است

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: شعر آئینی از سرچشمه معارف دینی می‌جوشد و جان‌های عاشق را سیراب می‌کند و مهم‌ترین ویژگی شاعر انقلابی استکبارستیزی است.

شعر آیینی سرچشمه معارف دینی است

به گزارش ایکنا از قزوین، علی هوشمند، رئیس حوزه هنری استان قزوین در ویژه‌برنامه «عید علوی» که شب گذشته، 26 اسفندماه با حضور جمعی از شاعران اهل‌بیت(ع) در این مرکز برگزار شد، گفت: ادبیات فارسی مخصوصاً شعر آئینی ترجمانی از معارف ائمه هدی(ع) است و شاعران بزرگ با تمسک به این منبع عظیم حکمت‌آموز آثار زیادی به یادگار گذاشته است.
هوشمند افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شاعر انقلابی تعهد نسبت به جامعه و ارزش‌های آن است و در این خصوص استکبارستیزی مهم‌ترین ویژگی شاعر انقلابی و متعهد است.
رئیس حوزه هنری استان قزوین یادآور شد: سکوت رسانه‌های استکباری در مواجهه با کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن، فلسطین، عراق، سوریه و حملات تروریستی علیه مسلمانان، وظیفه هنرمندان و نویسندگان را دوچندان می‌کند که باید در مواجهه با اقتضائات روز حرف نو زد.
در این برنامه اشعاری در مدح و ثنای حضرت امام محمدتقی(ع) توسط شاعران قرائت شد.
یادآور می‌شود، این برنامه با همکاری حوزه هنری، انجمن ادبی کمیت، سازمان بسیج هنرمندان، انجمن ادبی رضوی، ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام

captcha