هدف از سفر به قم تشریح دستاوردهای سفر عراق برای مراجع بود
کد خبر: 3798829
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
ظریف در سفر به قم:

هدف از سفر به قم تشریح دستاوردهای سفر عراق برای مراجع بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ محمدجواد ظریف پس از دیدار با نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی در ایران گفت: سفر به عراق که در پایان سال انجام شد بسیار با اهمیت بود و یکی از دلایل اصلی سفر بنده به قم، تشریح دستاوردهای این سفر برای علما و مراجع تقلید بود.

برای تشریح دستاوردهای سفر عراق با مراجع تقلید در قم دیدار کردمبه گزارش ایکنا از قم، محمدجواد ظریف امروز، 27 اسفندماه پس از دیدار با حجت‌الاسلام شهرستانی نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی در ایران در جمع خبرنگاران بیان کرد: سفر اخیر رئیس جمهور به عراق سفر بسیار موفقی بود و گره‌هایی بسیار بزرگ در روابط بین ایران و عراق گشوده شد.

وی افزود: این سفر که در پایان سال انجام شد بسیار با اهمیت بود و یکی از دلایل اصلی سفر بنده به قم، تشریح دستاوردهای این سفر برای علما و مراجع تقلید است؛ هم‌چنین آخرین تحولات سیاسی و دیپلماسی نیز به مراجع گزارش شد.

وزیر امور خارجه بیان کرد: صدور ویزای رایگان، اتصال راه آهن شلمچه به بصره و لایروبی اروند رود از مباحثی است که سالیان سال به‌دنبال آن بودیم که در سفر اخیر رئیس جمهور به کشور عراق تمامی این موارد به نتیجه رسید؛ حدود 31 سال بود که به‌دنبال لایروبی اروند‌رود بودیم که خوشبختانه به نتیجه رسید و به‌زودی اقدامات در این زمینه به انجام می‌رسد.

وی ادامه داد: سفر من به قم برای ارائه گزارش‌هاست و ربطی به موضوع FATF ندارد، دو کنوانسیون از FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و اعضای مجمع بر اساس مصالح کشور در این خصوص تصمیم می‌گیرند.

یادآور می‌شود، وزیر امور خارجه کشور صبح امروز به قم سفر کرد و در این سفر با حجت‌الاسلام شهرستانی، آیات عظام صافی گلپایگانی، نوری همدانی، جوادی آملی، وحید خراسانی و مکارم شیرازی دیدار و گفت‌وگو کرد که دیدارهای محمد‌جواد ظریف با علما و مراجع تقلید بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.
هم‌چنین وزیر امور خارجه کشور، عصر امروز در شورای اداری استان قم حضور خواهد داشت و در جریان مسائل استان قم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha