لازمه افزایش بهره وری موقوفات اجرای طرح‌های ویژه در رقبات است نه فروش
کد خبر: 3798872
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تصریح کرد؛

لازمه افزایش بهره وری موقوفات اجرای طرح‌های ویژه در رقبات است نه فروش

گروه جامعه ــ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گام اول در زمینه افزایش بهره وری موقوفات را حفظ آن دانست و گفت: برای ایجاد درآمد نباید صرفا به فروش املاک بپردازیم بلکه آبادانی هر موقوفه به طرح‌های ویژه در رقبات با توجه به امکانات و محیط جغرافیایی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت و گو با ایکنا؛ در تبیین راهکار‌های افزایش بهره وری موقوفات، گفت: گام اول در این زمینه حفظ موقوفات است، یعنی برای ایجاد درآمد به فروش املاک نپردازیم بلکه به منظور آبادانی هر موقوفه، طرح‌های ویژه در رقبات با توجه به امکانات و محیط جغرافیایی آن در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر زمین کشاورزی وقفی، بی آب است، باید درصدد کاشت داروی گیاهی یا ایجاد انرژی خورشیدی برآییم و اگر زمین دارای آب است به فکر افزایش محصول باشیم و صرفا برای درآمدزا شدن آن به فروش زمین اکتفا نکنیم.

حجت الاسلام خاموشی از دیگر مواردی که باید بدان توجه داشت را محور خیرات و مبرات دانست و اظهار کرد: برای افزایش بهره وری موقوقات به مشارکت مردم و خیران نیز نیاز داریم. با هدایت خیرات و مبرات می‌توان آنان را به سمت درآمدزایی و بهره وری سوق داد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اجرای طرح اعانه اجتماعی در ۱۹۰ بقعه که در مناطق آسیب زای کشور وجود دارد را اقدامی در جهت افزایش بهره وری موقوفات دانست و گفت: از این پس از محل درآمد بقاع متبرکه بخشی نیز در حوزه‌های اجتماعی همچون مقابله با آسیب‌های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه، درمانگاه‌های خیریه و ایجاد اشتغال در قالب استارت‌آپ‌های اسلامی هزینه می‌شود.

انتهای پیام

captcha