تشریفات زاید در مراسم عزاداری حذف شود
کد خبر: 3798890
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

تشریفات زاید در مراسم عزاداری حذف شود

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با انتقاد از تشریفات زائد در مراسم‌‌ ترحیم گفت: برخی ریخت و پاش‌ها عظمت مراسم ترحیم را از بین برده است.

تشریفات زاید در مراسم عزاداری حذف شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الااسلام‌والمسلمین سید‌محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در آیین هفته گرامیداشت خادمان آرامستان‌ها گفت: امروزه علاوه بر تشریفات زائد، تکرار مجالس عزای متوفیان نیز مراسم ترحیم درگذشتگان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
وی ضمن انتقاد از تشریفات زائد در آیین‌های ترحیم یادآور شد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه، بهتر است هزینه‌های گزاف مراسم غیرضروری به‌سوی امور خیریه هدایت شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم‌ در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه اصل بر رفتن است و باید برای سفر به جهان دیگر همواره آماده بود، گفت: طبق فرمایش مولاعلی(ع) باید طوری زندگی کنیم که اگر ماندیم مردم پذیرایمان باشند و اگر رفتیم برایمان اندوهگین شوند.

امام جمعه تبریز‌ با اشاره به طرح مسقف‌سازی و ساماندهی قبور شهدا گفت: شایسته است ضمن تسریع در روند پروژه مسقف‌سازی، ساماندهی قبور شهدا نیز هماهنگ با منویات مقام معظم رهبری و حفظ یادگارهای شهدا صورت گیرد.

وی زیارت قبور شهدا و برگزاری یادواره‌های مختلف شهیدان را از اولویت‌های مردم و مسئولان خواند و تأکید کرد: شهیدان برای ما درس مقاومت، ایثار و از جان گذشتگی در راه آرمان و صیانت نظام و انقلاب دادند از این رو باید در زنده نگه داشتن نام و یاد آنان همواره تلاش کرد.

انتهای پیام

captcha