خانواده عامل حمله نیوزیلند سکوتش را شکست
کد خبر: 3798921
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹

خانواده عامل حمله نیوزیلند سکوتش را شکست

گروه بین‌الملل ـ خانواده عامل حمله ترویستی به نمازگزاران مسلمانان نیوزیلند، امروز سکوت خود را شکستند و از خانواده‌های قربانیان عذرخواهی کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری السومریه‌نیوز؛ مادربزرگ این عامل تروریستی استرالیایی در این باره گفت: شخصیت نوه‌اش از زمان مهاجرت به خارج، بسیار تغییر کرده است.
 
ماری فیتزجرالد، مادربزرگ برنتون تارانت، در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: «ما همه به شدت شوکه شده‌ایم و نمی‌دانیم چگونه فکر کنیم. شما می‌دانید که رسانه‌ها از یک برنامه‌ریزی طولانی مدت صحبت کرده‌اند... واضح است که او یک شخص دارای عقل سالم نیست و من چنین اعتقادی ندارم».

وی با اشاره به این که نوه‌اش از زمان مهاجرت به خارج بسیار تغییر کرده است، گفت: «برنتون تارانت از زمان مهاجرت به آن سوی آب‌ها، دیگر آن جوانی که ما قبلا می‌شناختیم نیست».

این مادر بزرگ که در کنار پسرش نشسته بود، گفت: «اقدام برنتون تارنت در نیوزیلند، به‌طور کلی غیرقابل پذیرش و جبران ناپذیر است».

تیری فیتزجرالد، دایی این عامل تروریستی به دو مسجد نیوزیلند نیز در این باره گفت: «ما نسبت به خانواده‌های قربانیان چه کشته‌شدگان و چه افراد زخمی، بسیار متأسفیم. بله، ما نمی‌توانیم به هیچ چیز دیگر غیر از این فکر کنیم، ما چاره‌ای جز رفتن به خانه و پنهان شدن از دید مردم نداریم».

برنتون تارنت، جوان 28 ساله استرالیایی روز جمعه(24 اسفندماه) در اقدامی تروریستی، با حمله به دو مسجد در شهر «کرایست چرچ» واقع در جنوب نیوزیلند به سوی نمازگزاران تیراندازی کرد که بر اثر این حمله 50 نفر کشته  و ده‌ها نفر زخمی شدند.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha