فعالیت‌های فرهنگی بر پایه مسجدمحوری باشند
کد خبر: 3798945
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۴

فعالیت‌های فرهنگی بر پایه مسجدمحوری باشند

گروه فرهنگی ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری جایگاه فرهنگی مساجد در دین اسلام گفت:‌ باید اقدامات حوزه فرهنگ بر پایه مسجد محوری و آرمان‌های دینی و انقلابی باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله علی اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، 27 اسفندماه در دیدار با مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان فارس، با یادآوری مساجد در دین اسلام گفت: مساجد همواره اثرگذارترین مراکز فرهنگی به شمار می‌روند و بر همین اساس تأکید می‌شود اقدامات حوزه فرهنگ بر پایه مسجد محوری و آرمان‌های دینی و انقلابی باشد.
وی، آثار مکتوب در طول تاریخ از جمله گلستان و بوستان سعدی و دیوان حافظ را جاودانه و ماندگار درایران وحتی جهان دانست و افزود: بسیاری از دانشمندان اروپایی و آمریکایی بر این آثار اظهار نظر کرده و آن‌ها را فاخر می‌شمارند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران واسلام به لحاظ برخورداری از بن‌مایه‌های فرهنگی بی‌نظیر است و در دهه پنجم انقلاب باید از ظرفیت‌هایی که تاکنون استفاده نشده ویا کمتر استفاده شده بهره ببریم.
آیت‌الله كلانتری، بر لزوم پیوند حوزه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد و افزود: همراهی این دو نهاد باعث می‌شود در خلق آثار مفید وغنی با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان موفق باشیم.
رئیس جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس، آثار تولید شده در هالیوود را عمدتاً برپایه تخیلات و خالی از مایه و ظرفیت فرهنگی دانست و گفت: در راستای توجه وافر به علوم انسانی اسلامی نیاز به کار داریم و باید ضمن استفاده از منابع غنی اسلامی در تولید آثار فرهنگی وهنری، دانشگاه‌ها از این منابع بهره بیشتری ببرند.
وی اظهار كرد: تاریخ و تجربه ثابت کرده درامور فرهنگی و مسائل مربوط به معنویت، سلامت اخلاقی جامعه اقداماتی مفید و موثرخواهد بود که بنیادین و اساسی باشد گرچه اقدامات مناسبتی و مقطعی لازم است، اما در کنار این باید کارهای ماندگار انجام شود.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر لزوم شناسایی نخبگان قرآنی، ادبی، هنری و فرهنگی درسطح استان، خواستار حمایت از آنان شد.
در ادامه این دیدار صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز بر ماندگاری و مفید بودن کارها تاکید کرد و افزود: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره راهنمایی و ارشاد علما و روحانیون را چراغ راه خود در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌داند.
وی، توجه به مناطق محروم در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی و اهدا کتاب به این گونه مناطق را از جمله اقدامات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و افزود: همواره در تلاش برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح استان فارس هستیم.
سهرابی، ظرفیت کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد را قابل توجه دانست و افزود: مردمی بودن و گستردگی جغرافیایی در سطح استان منجر به اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در شهرها و روستاهای استان فارس شده است.
انتهای پیام

captcha