برگزاری مسابقه مشاعره در بیجار
کد خبر: 3798969
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵

برگزاری مسابقه مشاعره در بیجار

گروه فرهنگی- به مناسبت فصل بهار چهارمین مشاعره بهارانه به همت حوزه هنری شهرستان بیجار امروز، 27 اسفندماه 97 در سالن نور بیجار برگزار شد.

ناصر قربانپور، سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقه، کمک به شکوفایی خلاقیت ادبی و هنری علاقه‌مندان و تقویت فرهنگ ادبی و مکتوب است.
وی افزود: شهرستان بیجار از دیرباز با شعر و ادب اُنس داشته و با وجود شاعران فرهیخته یکی از شهرهای ادبی کشور محسوب می‌شود. لذا برگزاری این نوع مسابقات موجب حفظ میراث ادبی و همچنین ایجاد روحیه نشاط ادب دوستان می‌شود.
قربانپور با اشاره به اینکه مشاعره قالبی دارد که در آن علاقه مندان با مسائل تعلیمی، ادبی و فرهنگی آشنا می شوند، بیان کرد: این برنامه در راستای ایجاد امید و فراهم کردن بستری برای عملکرد بهتر شرکت کنندگان برگزار شد.
در این مراسم 5نفر شرکت کننده در رده های سنی بالای 18 سال حضور یافتند. که داوری مسابقه را خانم دکتر افسانه ناصری دکتری ادبیات فارسی و مجری برنامه احد شکرپور کارشناس ادبیات فارسی بر عهده داشتند.
گفتنی است؛ در پایان از افرادی که در برنامه تلویزیونی دکتر آذر موفق به کسب رتبه برتر شده بودند، تقدیر به عمل آمد. همچنین مسابقه ای بداهه گویی در بین حاضران در سالن برگزار شد که به 5 نفر از اشعار برتر نیز جوایزی اهدا گردید.
یادآور می شود؛ برنامه مشاعره بهارانه با حضور ادبا و شعرا و ادیبان در ساعت 16:30 یکشنبه 26 اسفندماه 97 در محل سالن نور سازمان تبلیغات برگزار شد .
انتهای پیام

captcha