‌مبلغان مرکز تخصصی نماز در چهارمحال و بختیاری حضور می‌یابند
کد خبر: 3798997
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
همزمان با ایام اعتکاف؛

‌مبلغان مرکز تخصصی نماز در چهارمحال و بختیاری حضور می‌یابند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری از حضور پنج مبلغ ویژه از مرکز تخصصی نماز قم برای بیان معارف اسلامی در مراسم اعتکاف خبر داد.

حجت‌الاسلام سید‌جعفر مرتضوی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اعلام این خبر، گفت: این مبلغان در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، کیار، اردل و بروجن در مساجدی که اعتکاف برگزار می‌شود به تبلیغ می‌پردازند.
وی با اشاره به اینکه ۳۲ نفر روحانی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای ایام اعتکاف به استان اعزام می‌شوند، اظهار کرد: ۸۰ نفر از روحانیان مستقر و ۷۰ نفر از خواهران طلبه در برگزاری اعتکاف همکاری می‌کنند.
وی با بیان اینکه طرح با قرآن در زلال اعتکاف همزمان با سراسر کشور در ایام اعتکاف در چهارمحال و بختیاری نیز برگزار می‌شود، گفت: بر اساس این طرح اساتید قرآن برای اصلاح قرائت نماز معتکفان به ۴۰ مسجد محل برگزاری اعتکاف اعزام می‌شوند.
‌مرتضوی ختم دسته جمعی قرآن توسط معتکفان، اجرای تلاوت‌های زنده قرآن و اذان، اجرای تلاوت ترتیل عمومی یک صفحه از قرآن(سوره واقعه)، بیان نکات تفسیری توسط مبلغان و تلاوت ترتیل سوره‌‎های وارده و اعمال ام داوود را از جمله برنامه‌های این طرح اعلام کرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح سعی شده از روحانیان برجسته، مدرسان و قاریان توانمند استفاده شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: به منظور تسهیل در ثبت‌نام معتکفین سامانه اینترنتی به نشانی www.etekafchb.ir راه‌اندازی شده است.
یادآور می‌شود، مراسم اعتکاف در ایام البیض ماه مبارک رجب از ۲۹ اسفند سال جاری تا ۲ فروردین ۹۸ به مدت سه روز در مساجد استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha