ثبت‌نام ۸۳۶ یزدی به‌صورت اینترنتی در مراسم «اعتکاف»
کد خبر: 3799001
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

ثبت‌نام ۸۳۶ یزدی به‌صورت اینترنتی در مراسم «اعتکاف»

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در مجموع ۸۳۶ نفر به‌صورت اینترنتی در مراسم معنوی اعتکاف سال ۱۴۴۰ شهرستان یزد ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام اینترنتی جهت حضور در مراسم معنوی اعتکاف رجبیه سال 1440 اظهار کرد: در مجموع 836 نفر در شهرستان یزد جهت حضور در این مراسم معنوی ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با اشاره به آمادگی 17 مسجد سطح شهرستان برای ثبت‌نام اینترنتی از علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم معنوی گفت: با توجه به تقارن زمان اعتکاف با روز پایانی سال و آغازین روزهای سال جدید تنها ثبت‌نام در 6 مسجد سطح شهرستان با استقبال علاقه‌مندان صورت گرفته است.
کارگر با بیان اینکه تاکنون آمار مساجدی که ثبت‌نام در آن‌ها به صورت حضوری انجام می‌گیرد جمع‌آوری نشده است افزود: همچنین در برخی مساجدی که ثبت‌نام در آن‌ها به صورت اینترنتی صورت گرفته تعدادی هم به صورت حضوری ثبت‌نام شده‌اند.
وی تصریح کرد: ثبت‌نام اینترنتی در بخش برادران تنها در مسجد ملأ اسماعیل و در بخش خواهران در مساجد اهرستان، یعقوبی، اعظم کوچه بیوک، قمر بنی هاشم خیرآباد و 14 معصوم امامشهر صورت گرفته است.
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: از مجموع ثبت‌نام کنندگان اینترنتی 243 نفر را برادران و 593 نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.
کارگر تصریح کرد: بیشترین تعداد معتکف ثبت‌نام کننده به صورت اینترنتی مربوط به مسجد ملأ اسماعیل با 243 نفر ویژه برادران و بیشترین تعداد معتکف ثبت‌نام کننده خواهر مربوط به مسجد اعظم کوچه بیوک با 171 نفر است.
وی افزود: در بخش خواهران 147 نفر در مسجد اهرستان، 56 نفر در مسجد یعقوی، 129 نفر در مسجد قمر بنی هاشم خیرآباد و 89 نفر درمسجد 14 معصوم امامشهر به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند.
کارگر با بیان اینکه ثبت‌نام حضوری در مساجد میزبان معتکفان تا روز شروع این مراسم معنوی ادامه دارد افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم معنوی که موفق به ثبت‌نام اینترنتی نشده‌اند می‌توانند به مساجد میزبان معتکفان مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
یادآور می‌شود، مراسم معنوی اعتکاف طی روزهای 29 اسفند‌ماه 97 الی 2 فرودین‌ماه 98 برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha