قم میزبان حدود ۵۰۰ هزار زائر نوروزی است/ اشد مجازات برای خودرو‌های متخلف
کد خبر: 3799018
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

قم میزبان حدود ۵۰۰ هزار زائر نوروزی است/ اشد مجازات برای خودرو‌های متخلف

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به این‌که امسال این استان میزبان حدود ۵۰۰ هزار زائر خواهد بود، گفت: امسال برای امنیت بیشتر همشهریان و زائران، اشد مجازات را برای خودرو‌های متخلف در نظر داریم.

اشد مجازات برای متخلفان چهارشنبه‌سوری/پیش‌بینی کاهش ده درصدی جرایم و تخلفات در ایام نوروزبه گزارش ایکنا از قم، ‌مهرداد حاجی‌زاده، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم، امروز، 28 اسفند‌ماه در جمع خبرنگاران، در رابطه با اقدامات پلیس در روزهای پایانی سال بیان کرد: امسال مانند سال‌های گذشته نیروهای انتظامی در روز چهارشنبه و ایام تعطیلات نوزوری در آماده‌باش کامل برای خدمات‌رسانی، برخورد با افرادی که خط قرمزهای پلیس را زیرپا می‌گذارند، برقراری نظم و امنیت و برخورد با هنجارشکنان هستند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که امسال با توجه به این‌که چهارشنبه سوری با روز آخر سال مقارن شده و بیشتر مردم در تدارک عید و لحظه سال تحویل هستند، کمترین ناهنجاری‌ها با مدیریت خود مردم اتفاق می‌افتد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد: امسال استان قم میزبان حدود 500 هزار زائر خواهد بود، به همین دلیل پوشش ترافیکی و انتظامی مناسب برای حضور زائرین در نظر گرفته شده‌است.

وی اظهار کرد: در تمامی نقاط حادثه‌خیز استان پلیس مستقر می‌شود، افرادی که در روز چهارشنبه آخر سال قانون‌شکنی می‌کنند، دستگیر شده و تا آخر تعطیلات نوروزی تحت نظر خواهند بود.

حاجی‌زاده ادامه داد: هم‌چنین خودروهایی که باعث ایجاد حرکات نمایشی در خیابان، آلودگی صوتی و یا مزاحمت برای مردم می‌شوند، توقیف و تا آخر تعطیلات در پارکینگ به سر می‌برند.

وی گفت: با توجه به ترافیک کاری در این ایام از مردم خواهشمندیم اگر نیاز به حضور پلیس دارند لطفا در صورتی که این نیاز مبرم و ضرور است با پلیس تماس بگیرند تا رسیدگی‌ فوری به مشکلات شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در رابطه با اقدامات ویژه پلیس برای ایام نوروز بیان کرد: از روز 25 اسفند ماه طرح نوروزی پلیس شروع می‌شود، در این ایام اقدامات انتظامی و ترافیکی مانند استقرار نیروها در ورودی‌ها و خروجی‌های شهر را در نظر داریم.

وی یادآوری کرد: نیروی انتظامی در پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن مورد استفاده مردم جهت استقرار در ایام نوروز بنا بر اعلام نیاز مسئولین مربوطه مستقر خواهد شد، امسال از نیروهای کمکی استفاده خواهیم کرد و تمام مقرهای انتظامی به ارائه خدمات می‌پردازند.

حاجی‌‎زاده گفت: پلیس در کنار تمام اقدامات انتظامی به اقدامات فرهنگی مانند بازدید مسئولین از نمایشگاه‌های نوروزی را در دستور کار خود قرار داده‌است.

وی افزود: امسال قصد داریم تا نظارت تخصصی‌تری برای اعمال قوانین داشته باشیم، با توجه به این مسئله، کاهش ده درصدی جرایم و تخلفات در ایام نوروز را پیش‌بینی کرده‌ایم، هم‌چنین برای امنیت بیشتر همشهریان و زائرین، اشد مجازات را برای خودروهای متخلف در نظر داریم.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به این‌که افراد سابقه‌دار تا پایان تعطیلات در بازداشت باقی می‌مانند، بیان کرد: در ایام نوروز پلیس به صورت محله‌محور خدمت‌رسانی می‌کند و از کمک 25هزار همیار پلیس که برای این ایام آموزش دیده‌اند، بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام

captcha