طرح «آرامش بهاری» در ۵۶ بقعه متبرکه یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3799025
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

طرح «آرامش بهاری» در ۵۶ بقعه متبرکه یزد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح «آرامش بهاری» در ۵۶ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد ظهر روز گذشته، 27 اسفندماه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز در این استان نیز همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اجرای این طرح در 56 امامزاده و بقعه متبرکه گفت: سه امامزاده سیدجعفر محمد(ع)، امامزاده جعفر(ع)، مسجد جامع یزد با توجه به ظرفیت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی برنامه‌های ویژه نوروزی به‌صورت خاص را خواهیم داشت.
زارع‌زاده افزود: در تعطیلات نوروز 37 مبلغ اعزامی از قم در فضای امامزادگان حضور دارند و در بیش از 40 خیمه معرفت به مردم و مسافران نوروزی ارائه خدمات خواهند داشت.
وی ادامه داد: در این خیمه‌ها مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، غرفه کودک، غرفه تبلیغ چند رسانه‌ای و.... ارائه می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کلاس‌هایی در بحث آسیب‌های اجتماعی در سطح بقاع با موضوع سبک زندگی اسلامی و عنوان «به رنگ خدا» در سه محور تربیت فرزند، مهارت‌های فردی و خانواده و ازدواج در حال برگزاری است و تاکنون 600 نفر آموزش دیدند.
وی ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد، حوزه علمیه خواهران، بسیج جامعه زنان امضا شد.
زارع‌زاده از ثبت 610 هزار برگ سند موقوفات استان در سامانه جامع موقوفات طی یكسال اخير خبر داد و گفت: همچنين 16 ميليارد تومان از مطالبات اوقاف از دستگاه‌های استان وصول شده است.
وی صدور 450 جلد سند برای موقوفات استان و سند دار شدن 270 هكتار از اراضی موقوفه را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: همچنين 531 سند اجاره جديد برای موقوفات استان تنظیم و 3642 سند اجاره تمدید شده است.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه امسال 66 وقف جدید در استان ثبت شد، گفت: ابرکوه 5 وقف، اردکان 11 وقف، اشکذر 5 وقف جدید، بافق 3 ، تفت 13، بهاباد 2 وقف، خاتم 1 وقف، مهریز 5 وقف، میبد 8 وقف، یزد 13 وقف جدید ثبت شده است.
وی  تعداد کل موقوفات استان را 13960 موقوفه در قالب 300 نيت واقف خيرانديش اعلام کرد و افزود: همچنین سال 97، 200 نفر مبلغ اعزامی از قم در 110 بقعه و 83 امامزاده به فعالیت پرداختند.
زارع‌زاده از ایجاد 50 مرکز فرهنگی قرآنی در امامزادگان استان خبر داد و تصریح کرد: امسال 30 انجمن یاوران وقف فعال شدند.

انتهای پیام

captcha