جشن نوروز در مدرسه بین‌الملل شهر آستانه
کد خبر: 3799036
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
با حضور ایران برگزار شد؛

جشن نوروز در مدرسه بین‌الملل شهر آستانه

گروه بین‌الملل ـ جشن نوروز در مدرسه بین‌الملل شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، با حضور کشورهای حوزه نوروز برگزار شد و گروه‌هایی از ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، آذربایجان و افغانستان در آن به معرفی آیین‌های نوروزی خود پرداختند.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ در بخش آغازین این مراسم که دیروز(27 اسفندماه) برگزار شد، اوزقبای باروژان، از سخنرانان مراسم، ضمن تبریک نوروز گفت: آشنایی با مراسم و آیین‌های نوروزی کشورهای حوزه نوروز را یک ضرورت می‌دانیم؛ زیرا نوروز حامل پیام انسان‌دوستی و ارج نهادن به انسانیت است که قرن‌ها در بخش‌های مهمی از جهان تجلی داشته است.

علی کبریایی‌زاده، رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان، نیز طی سخنانی اظهار کرد: نوروز فرصتی است برای تحکیم دوستی‌ها؛ آن هم در شرایطی که بشر امروز بیش از هر زمان دیگر به این دوستی‌ها نیاز دارد.

وی افزود: اینکه قرن‌ها نوروز برگزار شده و در آینده نیز برگزار می‌شود، نشان از این دارد که نوروز فقط یک رسم نیست؛ چه آنکه عموماً هر رسمی در گذر روزگار و در نتیجه تحولات اجتماعی، سیاسی و دینی منسوخ می‌شود یا تغییراتی در آن به وجود می‌آید؛ اما نوروز چون براساس واقعیت‌های انسان و نیازهای حقیقی و واقعی انسان است پایدار مانده و می‌ماند.

کبریایی‌زاده در ادامه با بیان اینكه معتقدم نوروز اندیشه است؛ اندیشه‌ای که سعادت انسان، صلح و نوع‌دوستی را مد نظر دارد، به شرح كوتاه از فلسفه هفت‌سین پرداخت و پس از آن، نمایندگان هر یک از کشورهای حوزه نوروز، به معرفی آداب و رسوم نوروزی خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha