شهیدان ناظر کارهای شما هستند
کد خبر: 3799065
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

شهیدان ناظر کارهای شما هستند

گروه اجتماعی ــ شهید مجيد بياتی از شهدای دانشجوی چهارمحال و بختیاری در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشت: شهيدان ناظر كارهای شما هستند و از شما انتظار ادامه راهشان را دارند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، شهید مجید بیاتی در سال 1343 در اشکفتک از توابع شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری دیده به جهان گشود. تحصیل این شهید در دوران دبیرستان با اوج تظاهرات مردمی علیه رژیم پهلوی مصادف بود که وی همواره حضور فعالی در این صحنه‌ها داشت. با پیروزی انقلاب و آغاز جنگ، شهید بیاتی با همیاری چند تن از همرزمانش، بسیج روستای اشکفتک را تأسیس کرد و در همین ایام در رشته ریاضی در مرکز تربیت معلم اصفهان پذیرفته شد. وی در دوران دانشجویی در چند عملیات از جمله والفجر 4 و خیبر شرکت کرد و سرانجام در تاریخ 21 اسفندماه 1363 در عملیات بدر به فیض شهادت نایل شد.

وصیت‌نامه شهید
«بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ

با عرض سلام و درود بیكران به پیشگاه مقدس بزرگ منجی عالم بشریت حضرت بقیةالله الاعظم ارواحنا له الفداء. با سلام و درود بیكران حضور محترم نایب برحقش خمینی بت شكن و با آرزوی پیروزی برای كلیه رزمندگان اسلام در سراسر جبهه های جنگ حق علیه باطل. حضور مبارك ملت عظیم‌الشأن و شهیدپرور جمهوری اسلامی ایران سلام و درود بیكران می‌فرستم و پیروزی شما را از درگاه ایزد متعال خواستارم. امیدوارم كه تا پیروزی نهایی اسلام و مسلمین همیشه در سنگر جهاد با قی بمانید و با عنایت از رهبری‌های امام امت با قامتی استوار به بلندای ابدیت همیشه دژی استوار در برابر تمامی دشمنان اسلام باشید. باری اكنون كه می‌خواهم این وصیت‌نامه را بنویسم در زمانی است كه عملیات در پیش است و ما مجهز و آماده‌ایم برای انجام عملیات. در این لحظه كه می‌دانم آخرین لحظات عمر من است می‌خواهم سخنی با امت اسلام و حامیان امام بگویم. ای امت حزب الله كه بندگان مخلص خدایید، ای عزیزان امام، پشتیبان رزمندگان، می‌دانید در لحظه‌ای كه عمر به اتمام رسیده و دیگر هر سخنی كه بگویم به خاطر مادیات نیست به خاطر خداست در زمانی كه عشق دیدار یار و آتش رسیدن به  معشوق مرا  می‌سوزاند سخن گفتنم غیر از برای خدا چیز دیگری نمی‌تواند باشد. لذا خواهش می‌كنم این احساس  من و احساس هزاران رزمنده دیگر را درك نمایید. و فكر كنید كه آیا این چه عشقی است كه این همه رزمنده جوان را به سوی معشوق كشانده است. ای عزیزان ای برادران وخواهران نوجوان و جوان كه امید امام امت به شماست، بسنجید كه برای چه چیزی است كه همه بسیجیان عاشقانه با لب خندان جان خویش را فدا می‌كنند اسلام عزیز به یاری شما عزیزان نیازمند است بشتابید. و زمانی كه اسلام با خون دلیران آبیاری شده تنومند گشته است آن را یاری نمایید. سخن من فقط طلب یاری دین مبین اسلام است. امید من و هزاران رزمنده دیگر كه عاشقانه می‌جنگند تحقق حكومت الله بر عرصه زمین است. اگر ما نتوانستیم به این هدف كه تحققش نزدیك است جامه عمل بپوشانیم از شما خواستاریم كه این كار را بكنید. بارالها اینك این بنده حقیرت در گوشه‌ای از دشت صاف جزیره مجنون نشسته است در انتظار وقت موعود. تو خدا میدانی كه تنها برای رضای خاطر تو گام برداشتم و تنها به جهت یاری اسلام عزیز سوی جبهه آمدم. بارالها تو خود میدانی روزی كه وارد بسیج شدم به آگاهی كامل وارد شدم تحت تأثیر احساسات نبودم. پس بازهم هدایتم كن و برای آتش جهنم نجات بده. بارالها من لباس پاك بسیج را به عشق وصال تو پوشیده‌ام. من این لباس را به آرزوی پیروزی و شهادت پوشیده‌ام پس خدایا مرا لایق آن گردان و این جامه بر ما مبارك دار.
برادران وخواهران عزیزم همشهری سخن با شما دارم.
ای عزیزان و نورچشمان، درود خدا و سلام رزمندگان بر شما باد. باری ای عزیزان همیشه دنباله‌رو خط خونین حسین‌بن علی كه اینك به دست فرزند برومندش امام امت می‌باشد  باشید. و از جهت یاری دین خدا از هیچ كوششی دریغ نفرمایید. شما را به تقوای الهی سفارش می‌كنم و از شما می‌خواهم  كه تقوای خدا پیشه كنید و در مشكلات صبور باشید. تلاش نمایید همان‌طور كه از عاملان پیروزی انقلاب بودید، جزو حافظان آن نیز باشید. طبق فرموده امام امت حفظ یك پیروزی از اصل آن مهم‌تر است پس سعی نمایید خون این همه شهید پایمال نشود. شهیدان ناظر كارهای شمایند. از شما انتظار ادامه راهشان را دارند. از همه شما عزیزان طلب حلالیت می‌نمایم و عمر زیادی كه در بین شما بودم و مزاحم و اسباب دردسر خیلی از شما ها بودم عذر می‌خواهم.  از خانواده شهدا پوزش می‌طلبم و می‌خواهم كه برای آمرزش من دعا كنند. در ضمن سخنی نیز با بعضی از مردم دارم كه می‌خواهند به نحوی از آمدن جوانان به جبهه جلوگیری كنند. باری همه انسان‌ها خواهند مرد و كسانی سرفرازند كه توشه‌ای داشته باشند و از كشتزار دنیا تو شه‌ا جهت آخرت تهیه نمایند. جوانان عزیز شما فكر كنید آیا زندگی با ذلت بهتر است یا مرگ با عزت. اگر مسلمانید اگر پیرو خط امام هستید به یاری اسلام بشتابید. تا زمانی كه مسلمان نیستید مسئولیتی به گردن شما نیست. ولی وقتی ادعای مسلمانی كردید بر شما واجب است به یاری اسلام بیابید، مسلمان بودن خیلی رنج دارد. مسلمان بودن مبارزه و جهاد است. ای كسانی كه به رزمندگان عزیز ما تهمت   می‌زنید كه به خاطر پول به جبهه می‌روند. ای كسانی كه می‌گویید برای تفریح به جبهه می‌روند، ای كسانی كه می‌گویید برای خوراك و پوشاك به جبهه می‌روند، اگر مسلمانید خدا ناظر برهمه اعمال انسان‌هاست و این اعمالتان به حساب خواهد آمد و موجب روسیاهی شما خواهد بود در آخرت. شما را به پرستش خداوند بینا و دانا توصیه می‌كنم و از شما می‌خواهم كه این حرف‌ها را نگویید چون در جبهه به غیر از خون و شهید شدن چیز دیگری نیست. امیدوارم كه خداوند شما را ببخشد ما را نیز همینطور. خدمت مادر عزیزم كه زحمات خیلی زیاد برای من كشید از كودكی مرا كه بدون پدر بودم بزرگ كرد، طلب حلالیت می‌كنم.  از خواهران عزیز طلب حلالیت می‌كنم.  از برادر خیلی عزیزم و خانواده محترم  طلب حلالیت می‌كنم. برادر جان، مادر و خواهران را مواظبت نما، باشد كه خداوند پاداشی بزرگ به شما عطا فرماید. از كلیه  دوستان وآشنایان، عموها خاله ها وننه جان، پسر عموها، دختر عموها، پسر خاله‌ها، دختر خاله‌ها طلب حلالیت می‌كنم. از كلیه دوستان و برادران  دانشجوی همكلاسی طلب حلالیت می‌كنم. التماس دعا از همگی شما.»

انتهای پیام

captcha