تشریح برنامه‌های نوروزی مسجد جمکران با محوریت سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 3799107
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

تشریح برنامه‌های نوروزی مسجد جمکران با محوریت سبک زندگی اسلامی

گروه فرهنگی ــ مسجد مقدس جمکران یکی از قطب‌های فرهنگی و مذهبی کشور است و لذا در ایام نوروز برنامه‌های متنوع و کارگاه‌های آموزشی در این مکان مقدس با محوریت سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود.

تشریح برنامه‌های نوروزی مسجد مقدس جمکران با محوریت سبک زندگی اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، برنامه‌های نوروزی در مسجد مقدس جمکران با مراسم تحویل سال آغاز می‌شود، مراسم تحویل سال مسجد مقدس جمکران بامداد پنجشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی آغاز و در ادامه با مداحی و اجرای مراسم تحویل سال توسط مداح اهل‌بیت(ع) عباس حیدرزاده دنبال می‌شود.

هم‌چنین در مسجد مقدس جمکران در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی کارگاه‌های آموزشی کوتاه‌مدت با موضوعات مختلف برگزار می‌شود که این کارگاه‌ها در ایام نوروز در صحن رسول اعظم(ص) برگزار و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهینامه حضور در دوره اعطا می‌شود.

نگاه قرآنی ربیع‌الانام یکی از برنامه‌هاست که در ایام نوروز باهدف انتقال محتواهای قرآنی از طریق هنر در مسجد مقدس جمکران به‌صورت روزانه اجرا خواهد شد و این برنامه نیز همه‌روزه با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در صحن رسول اعظم (ص) برگزار خواهد شد.

ویژه‌برنامه‌هایی برای گروه سنی کودک و نوجوان باهدف تربیت نسل مهدوی در مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شده‌است و این برنامه‌ها در دو مرکز فرهنگی هنری گل نرگس ویژه کودکان پنج تا 9 سال و مرکز جوانه‌های انتظار ویژه نوجوانان به اجرا خواهد رسید.

کارگاه آسیب‌های فضای مجازی برنامه دیگر این مکان مقدس در ایام نوروز است که با هدف ایجاد آرامش معنوی در خانواده‌ها با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

مراسم ادعیه خوانی، برگزاری نمازهای جماعت، حلقه‌های معرفت، پاسخگویی به شبهات و ارائه مشاوره‌های اعتقادی و خانوادگی و برگزاری محافل قرآنی از دیگر برنامه‌های نوروزی این مکان مقدس خواهد بود.

یادآور می‌شود، امسال دو شبستان برای اسکان شبانه مسافران نوروزی تجهیز شده‌است.

انتهای پیام

captcha